Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Krajina za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek představuje dlouhodobý projekt Krajina za školou, který probíhal či probíhá na různých místech republiky.
Autor Mgr. Petra Šebešová

Sbíráme starý papír

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Sběrová soutěž zorganizovaná jako školní projekt na celý rok. Čím vším je možno vybavit naše žáky při takto připraveném projektu? Mohou se do tohoto projektu zapojit i rodiče? Jakým způsobem? A co třídní učitel a ostatní učitelé na škole? Co udělat pro to, aby se projekt vydařil?
Autor Jan Hoštička

Bydlíme s přírodou – veřejná zeleň

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek stručně nastiňuje funkce veřejné zeleně ve městech a přináší nápady, jak téma zapracovat do výuky.
Autor Josef Brůna

Klíčení, aneb rosteme s dětmi - III

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Třetí díl seriálu o velice užitečných metodických materiálech, které pro vás připravili pionýři.

Autor Jakub Kořínek

Svět lidí a svět zvířat

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Úvodní článek k seriálu článků, které popisují celoroční projekt zaměřený na práci se čtyřmi knihami autorky Astrid Lindgrenové. Jeho součástí je i popis práce s myšlenkovou mapou. Projekt je určen pro žáky 1. stupně a zaměřuje se na shody a rozdíly ve světě zvířat a ve světě lidí.
Autor Romana Lisnerová

Činnost rozkladných mikroorganismů – pokus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Žák uvede na příkladech význam mikroorganismů v přírodě. Uvědomí si, že rozklad odumřelé biomasy je důležitým pochodem v přírodě, na němž se podílejí bakterie a houby. Různé varianty experimentu zároveň slouží k uvědomění si vlivu přírodních podmínek na intenzitu tohoto děje a těžkou rozložitelnost plastických hmot.
Autor Tomáš Č. Kučera

Projektová výuka realizovaná v terénu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Pojem mezipředmětové vazby je v poslední době zmiňován ve všech pádech. Pozornost pedagogů i nepedagogické veřejnosti je stále více směřována k uvedenému pojmu. Žáci by dle současných metod měli být vzděláváni tak, aby v tomto procesu nebyla potlačována souvislost teorie a praxe. Tedy vše, co se žák učí, je směřováno k praktickým ukázkám. Je pravdou, že ne vždy je možné nastínit danou problematiku do všech detailů, a tak se někdy může zdát teorie a praxe poněkud odlišná. Tento problém je však zapotřebí eliminovat na minimální hodnotu. Pokud se pedagogům toto podaří, bude jejich práce efektivnější a pro žáky mnohem poutavější. S rozvojem moderních technologií roste technická gramotnost žáků, s nimi by měli držet krok i pedagogové. Použití nových technických prostředků ve výuce zvyšuje atraktivnost a efektivnost práce. Nové metody práce žáky motivují a nabízejí jim možnost uplatnění znalostí a zkušeností ze svého života. Tato práce má upozornit na důležitost mezipředmětových vazeb a jejich využití v pedagogickém procesu a v neposlední řadě má nabídnout možnosti propojenosti a provázanosti předmětů. Praktické ukázky mohou pedagogové využít pro své hodiny či si je upravit vzhledem k podmínkám práce a vzhledem k možnostem školy a jejího okolí.
Autor Renáta Šíblová

Chronologická řada osobností biologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chronologická řada osobností biologie je vhodný námět na zakončení učiva přírodopisu v 9. ročníku. Lze zde propojit znalosti z dalších přírodních i humanitních věd. Nenásilnou formou si žáci zopakují důležité historické mezníky, které propojí s významnými biologickými objevy.
Autor Jana Sochorová

Jak jsme animovali na ZUŠ Čakovice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis výukové aktivity v podobě výroby počítačové animace uskutečněné studentkami UK PedF v rámci pedagogické praxe na ZUŠ.
Autor Markéta Slachová

Jak velké to je?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se zaměřuje na záznam a porovnávání velikostí lidským okem nepozorovatelných objektů. Žáci přitom využívají názorného webu, na kterém jsou jednotlivé mikroskopické objekty vyobrazeny na hlavičce špendlíku. Žáci si pozorované objekty zakreslují a odhadují jejich velikost s využitím jednoduchého měřítka. Na závěr reflektují výsledky své práce a toho, co se v rámci aktivity naučili.
Autor Jakub Holec
Celkem: 110