Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Základní podmínky života
| Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.  | Zdenka Koubová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
16. 12. 2011 |
12298 |
Zkameněliny ve výuce
| V rámci výuky o neživé přírodě je možné s žáky provádět celou řadu činnostně zaměřených aktivit. Jednou z těchto aktivit, která je žáky velmi oblíbená, je tvorba falešných zkamenělin ze sádry. Takto strávená vyučovací hodina je vhodná zejména tehdy, pokud předchází přírodovědné vycházce, jejíž náplní bude zkoumání pravých zkamenělin přímo v terénu.  | Jakub Holec |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
24. 06. 2014 |
9507 |
Videa pro výuku fotosyntézy
| Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti, jak oživit výuku fotosyntézy pomocí moderních technologií, promítnutím videa či zapojením vzdělávací aplikace.
Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.  | Lenka Benediktová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
11. 02. 2020 |
3680 |
Buňka v práci
| Aktivita se zaměřuje na seznámení žáků s buněčnými organelami / částmi buňky, jejich vzhledem, funkcí, vztahem k jiným organelám v buňce. Žáci se do aktivity zapojují z pohledu konkrétní organely, přičemž se využívá přirovnání k ucházení se o práci ve společnosti Cell4Life, která představuje buňku jako funkční celek.  | Pavlína Holcová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
30. 10. 2019 |
3670 |
Buňka jako město
| Námět na činnost žáků se zaměřuje na téma buňky a buněčných organel. V rámci aktivity žáci přirovnávají konkrétní buněčné organely podle jejich funkcí ke konkrétním částem města, které plní obdobnou funkci jako daná buněčná organela. Tím se žáci názornou a na vlastní zkušenosti založenou aktivitou seznamují s tím, jakou funkci v buňce jednotlivé organely plní a jak funguje buňka jako celek.  | Jakub Holec |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
3 komentáře |
12. 11. 2019 |
3731 |
CLIL: Mikrobi
| Cílem CLIL plánu s názvem Mikrobi je seznámit žáky s úvodem do mikrobiologie – vymezit pojmy mikroorganismus, odvodit význam mikroorganismů v přírodě a z hlediska člověka, seznámit žáky s důležitými mezníky vývoje oboru – technické předpoklady zkoumání mikroorganismů i význam vědců Leeuwenhoeka a Pasteura pro obor. Z hlediska jazyka se pak lekce zaměřuje na rozvíjení kritického čtení a tvoření množného čísla podstatných jmen, porovnávání vlastností v Aj. Využívá internacionalismy, což usnadňuje pochopení obsahu. Anketním lístkem zjišťuje postoje žáků k tématu. Tento i jiné výukové plány jsou volně ke stažení z http://clil.nuv.cz pro inspiraci do CLIL hodin na 2. stupni ZŠ.  | Jiřina Svobodová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
14. 04. 2014 |
11310 |
Proč má jablko slupku?
| Příspěvek popisuje jednoduchý experiment s jablkem a digitálním vlhkoměrem, jímž budeme demonstrovat vliv slupky na odpařování vody (a tedy usychání) ovoce.  | Jakub Jermář |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
28. 04. 2011 |
8072 |
CLIL: Citrusové plody
| Výukový plán CLIL na téma Citrusové plody přináší integraci předmětů přírodopis a zeměpis s německým jazykem. Je součástí seriálu CLIL v praxi na 2. st. ZŠ a najdete ho v online publikaci na http://clil.nuv.cz.  | Ivana Frýbová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
26. 03. 2014 |
12901 |
Jak učit kroužkovce zábavnou formou
| Příspěvek je námětem na praktické cvičení z biologie živočichů. V článku je popsáno, jaké znalosti a dovednosti si žáci mohou osvojit během pozorování žížaly obecné a jak efektivně tuto vyučovací hodinu připravit.  | Dana Sládková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
18. 12. 2007 |
26224 |
Záhadný paleontologický objev
| Výuková aktivita žáky seznamuje s hlavním smyslem a cíli vědecké práce. Žáci pracují jako tým paleontologů, jejichž cílem je z dostupných informací vytvořit rekonstrukci záhadného tvora. Žáci při práci tvoří vědecké hypotézy, které si v průběhu aktivity ověřují a případně upravují na základě rozšiřujících se znalostí dané problematiky.  | Jakub Holec |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
04. 03. 2014 |
7826 |