Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Přírodopis

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Třídění odpadů (NJ)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení dětí s tříděním odpadů a ekologickým chováním; osvojování si základních principů chování člověka k přírodě, nastavení pravidel, konfrontace se současností, diskuse a hra.
Autor Hana Foltová

Přírodní učebna - Stavba těla vyšších rostlin

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Ukázka bloku hodin odehrávajícího se v přírodní učebně, kde jsou k dispozici stolky, lavice nebo židle a potřebné pomůcky. Žáci prakticky pozorují stavbu květu, pozorují a porovnávají znaky bylin a dřevin, znaky dvouděložných a jednoděložných rostlin.
Autor Eva Krafková

Podpora a ochrana zdraví žáků v kontextu RVP ZV - 1. část: Duševní zdraví a stres

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Pojem „stress“ se v angličtině objevuje cca od přelomu 14. a 15. stol. Původně sloužil k vyjádření stavů strasti, útrap či těžkostí, obtížných situací či tísně, protivenství, neštěstí či nepřízně osudu. Později se tento pojem začal objevovat v kontextu vyjádření působení fyzikálních sil, tlaku či napětí.
Autor Monika Sopková

Kdo kompostuje, nezlobí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příspěvek se zabývá problematikou zmenšování objemu odpadů tvořených ve škole na školní zahradě, a to tříděním bioodpadu a jeho následným kompostováním.
Autor Petra Boháčková

Arbor vitae – praktická taxonomie organismů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Motivační didaktická hra k práci při hodinách přírodopisu na ZŠ. Kromě samotné motivace slouží k upevňování znalostí z taxonomického řazení organismů. Rovněž může posloužit k opakování probrané látky.
Autor Tomáš Bartáček

Základní podmínky života

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příprava na lekci multikulturní/environmentální výchovy zaměřenou na základní podmínky života.
Autor Zdenka Koubová

Zkameněliny ve výuce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci výuky o neživé přírodě je možné s žáky provádět celou řadu činnostně zaměřených aktivit. Jednou z těchto aktivit, která je žáky velmi oblíbená, je tvorba falešných zkamenělin ze sádry. Takto strávená vyučovací hodina je vhodná zejména tehdy, pokud předchází přírodovědné vycházce, jejíž náplní bude zkoumání pravých zkamenělin přímo v terénu.
Autor Jakub Holec

Videa pro výuku fotosyntézy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí možnosti, jak oživit výuku fotosyntézy pomocí moderních technologií, promítnutím videa či zapojením vzdělávací aplikace. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Experiment pro důkaz vzniku kyslíku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Materiál vznikl jako jeden z výstupů týmu biologie projektu Didaktika – Člověk a příroda A (http://didaktika.zcu.cz/). Autoři materiálu si kladou za cíl překonat problémy spojené s výukou tématu Fotosyntéza, které byly zjištěny od učitelů napříč Českou republikou. V tomto případě materiál nabízí popis experimentu, kterým lze dokázat přítomnost kyslíku při průběhu fotosyntézy. Obsahová správnost materiálu je garantována v rámci projektu Didaktika – Člověk a příroda A.
Autor Lenka Benediktová

Buňka - základní stavební jednotka organizmů, její složení a funkce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Buňka je základní stavební jednotkou organizmů. Cílem této výukové lekce je dozvědět se co nejvíce informací o stavbě a funkci bakteriální, rostlinné i živočišné buňky.
Autor Milan Libertín
Celkem: 110