Příklad dobré praxe ukazuje možné provedení laboratorní práce na téma Hoření, oxidace a kyslík ve 2. ročníku šestiletého studia gymnázia, který odpovídá 9. ročníku základní školy. Žáci plní čtyři úkoly, z nichž jeden je proveden a vyhodnocen frontálně, druhý je samostatnou laboratorní úlohou podle návodu, třetí je prací s textem a poslední je dlouhodobý úkol – pozorování. Žáci pracují v malých skupinách (po třech) a díky tomu se každý může podílet na úkolu, jeho vyhodnocení a následnému zapsání poznámek z pozorování, řešení a závěrů z práce. Při skupinové práci si žáci zdokonalí sociální dovednosti. Za domácí úkol zpracují z laboratorní práce protokol. Řešení úloh poslouží nejen k získání a prohloubení žákovských znalostí a dovedností, ale také díky propojení s praxí napomůže významnou měrou k podpoře rozvoje přírodovědné gramotnosti žáků.
Autor RNDr. Iva Kubištová, PhD.