Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Experimentální fyzikář
| V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části článku autor seznamuje čtenáře s příkladem didaktické pomůcky – stavebnice pro sestavování elektrických obvodů vlastní konstrukce a s možnostmi jejího využití ve vyučování.  | Zdeněk Hromádka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
14. 05. 2019 |
4000 |
Fyzika v příbězích
| V článku autor poukazuje na možnosti, jak podpořit vyučování fyziky pomocí vhodně zvolených a připravených příběhů. Příběhy tu tedy hrají roli didaktických metod (spíš okrajových než klíčových), jejichž účelem je především motivovat žáky k další aktivizaci při práci s učivem. Autor ukazuje použití příběhu ve dvou formách: pomocí komiksu a tradičního vyprávění.  | Zdeněk Hromádka |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
22. 05. 2019 |
2905 |
Fyzika a duše(vní) vlastnictví
| Článek se zabývá vztahem fyzika - technika - duševní vlastnictví. V textu jsou shrnuty hlavní důvody k zařazení tématu duševního vlastnictví do vzdělávání fyziky. Na konci článku je uvedeno několik konkrétních a praktických příkladů ze života fyziků a jejich vztahu k patentům. Vše je doplněno o úkoly pro žáky, které se vztahují k předloženým textům.  | Jaroslav Vyskočil |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
12. 11. 2013 |
7836 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy nad bermudským trojúhelníkem zmizelo šest letadel
| Aktivita Let číslo 19 slouží k informování žáků o záhadném místě, tzv. bermudského trojúhelníku. Při aktivitě zdokonalují svou schopnost práce s textem – vyhledávání a třídění informací. Druhotně aktivita podporuje práci v týmu. Při následných diskusích formulují své postoje, zlepšují kvalitu argumentace pro svoje názory.  | Jana Třetinová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
02. 12. 2015 |
4223 |
Dělení tyčového magnetu
| Jednoduchý pokus, při němž žáci poznávají důležitou vlastnost magnetů.  | Martin Macháček |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
08. 03. 2006 |
11309 |
Působení magnetické síly na plechovku
| Jednoduchý motivační pokus - oba póly magnetu plechovku přitahují.  | Martin Macháček |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
08. 03. 2006 |
6314 |
Dva reproduktorky
| Návod na zhotovení dvou verzí modelu dynamického reproduktoru. Pomůcka je určena k názorné demonstraci působení magnetického pole na vodič s proudem a k objasnění funkce reproduktoru.  | Jaroslav Kusala |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
30. 05. 2008 |
7478 |
Úlohy ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS
| Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se fyziky. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.  | Aisis o.s. |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
26. 02. 2008 |
8855 |