Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
V první části článku autor poukazuje na důležitost pokusu ve vyučování fyziky na základní škole nejen z hlediska motivace a názornosti, ale také jako prostředku k objevování nových poznatků žáky. V druhé části článku autor seznamuje čtenáře s příkladem didaktické pomůcky – stavebnice pro sestavování elektrických obvodů vlastní konstrukce a s možnostmi jejího využití ve vyučování.
Autor Zdeněk Hromádka
V článku autor poukazuje na možnosti, jak podpořit vyučování fyziky pomocí vhodně zvolených a připravených příběhů. Příběhy tu tedy hrají roli didaktických metod (spíš okrajových než klíčových), jejichž účelem je především motivovat žáky k další aktivizaci při práci s učivem. Autor ukazuje použití příběhu ve dvou formách: pomocí komiksu a tradičního vyprávění.
Autor Zdeněk Hromádka
Článek se zabývá vztahem fyzika - technika - duševní vlastnictví. V textu jsou shrnuty hlavní důvody k zařazení tématu duševního vlastnictví do vzdělávání fyziky. Na konci článku je uvedeno několik konkrétních a praktických příkladů ze života fyziků a jejich vztahu k patentům. Vše je doplněno o úkoly pro žáky, které se vztahují k předloženým textům.
Autor Jaroslav Vyskočil
Aktivita Let číslo 19 slouží k informování žáků o záhadném místě, tzv. bermudského trojúhelníku. Při aktivitě zdokonalují svou schopnost práce s textem – vyhledávání a třídění informací. Druhotně aktivita podporuje práci v týmu. Při následných diskusích formulují své postoje, zlepšují kvalitu argumentace pro svoje názory.
Autor Jana Třetinová
Jednoduchý pokus, při němž žáci poznávají důležitou vlastnost magnetů.
Autor Martin Macháček
Jednoduchý motivační pokus - oba póly magnetu plechovku přitahují.
Autor Martin Macháček
Návod na zhotovení dvou verzí modelu dynamického reproduktoru. Pomůcka je určena k názorné demonstraci působení magnetického pole na vodič s proudem a k objasnění funkce reproduktoru.
Autor Jaroslav Kusala
Příspěvek obsahuje úlohu ze srovnávacího mezinárodního průzkumu úrovně vzdělání TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) týkající se fyziky. Tato praktická úloha je zaměřená na tvůrčí přístup při řešení určitého problému.
Autor Aisis o.s.