Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Fyzika > Energie > využívá poznatky o vzájemných přeměnách různých...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Fyzika v popkultuře a jak s ní pracovat ve vyučování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje několika vědeckým symbolům ve světě médií a popkultury. Ukazuje, že je do jisté míry možné využít jejich populárního vlivu pro účely vyučování jako odkazu na skutečná fyzikální témata (přičemž můžeme také pomoci poopravit některé falešné či zkreslené obrazy vědy, které si žáci osvojili prostřednictvím médií).
Autor Zdeněk Hromádka

Elektrostatika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Laboratorní práce, které vznikly v rámci projektu, si kladly za cíl zkvalitnit práci v žákovských týmech, podpořit nadané děti v kolektivu. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, enviromentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Elektrostatika bylo ověření teoreticky nabytých vědomostí, posílení jemné motoriky, zavedení nových výukových metod např. Škola hrou, nácvik vyjadřovacích schopností žáků při popisu určitého jevu, posilování čtenářské gramotnosti a následné využití načtených informací k odpovědím v PL.
Autor Martina Čáslavová

Závody kostek ledu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V tomto experimentu budete rozpouštět kostky ledu – jednu v obyčejné vodě, druhou ve slané. Podle množství času a zvídavosti žáků můžete experiment provést v základní verzi, případně ho mnoha způsoby rozšiřovat. Hodí se jak pro základní školu, tak pro školy střední.
Autor Pavel Böhm

Dům, který mě neokrádá

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Projekt, ve kterém žáci vyprojektují dům, který vybaví elektrickými spotřebiči tak, aby co nejvíce „šetřil“, aby budoucí účet za elektřinu byl co nejmenší.
Autor Petra Boháčková

Rozvíjení finanční gramotnosti u žáků ve výuce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Záměrem článků v jedenáctidílném seriálu je naznačit možnosti, jak lze ve výuce rozvíjet finanční gramotnost žáků 2. stupně základní školy a nižších ročníků víceletého gymnázia, a nabídnout řadu aktivit (úkolů), které k rozvíjení této gramotnosti žáků přispívají. Popsané aktivity jsou chápány jako jeden z možných prostředků, jak přiblížit výuku aktuálním životním zkušenostem žáků a jejich potřebám.
Autor Petr Jakeš

Výhodnost investice do nákupu nového úspornějšího elektrického spotřebiče

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při řešení úlohy žáci poznají, které parametry podmiňují ekonomickou výhodnost nákupu daného spotřebiče a naučí se vyčíslit návratnost investice do nového elektrického spotřebiče.
Autor Petr Jakeš

Rozhodnutí při nákupu elektrického spotřebiče s ohledem na celkové náklady na jeho provoz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Při řešení úlohy žáci poznají, které parametry podmiňují ekonomickou výhodnost nákupu daného spotřebiče. Naučí se vyhodnocovat náklady na provoz různých elektrických spotřebičů a podpořit rozhodnutí pro nákup daného spotřebiče ekonomickými argumenty.
Autor Petr Jakeš

Ekonomika provozu elektrických spotřebičů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, která vede žáky ke zjištění souvislosti příkonu spotřebiče a jeho dobou provozu na množství spotřebované energie, a tím i na náklady za jeho provoz, a učí je hledat efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za spotřebovanou elektrickou energii.
Autor Petr Jakeš

Měření spotřebované elektrické energie a platba za ni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, při jejímž řešení si žáci uvědomí souvislost mezi naměřenou spotřebou elektrické energie a finančními výdaji za ni, hledají efektivní možnosti úspor při provozu spotřebičů a platbách za spotřebovanou elektrickou energii.
Autor Petr Jakeš

Ztráty vlivem kapající vody z netěsnícího kohoutku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Prakticky zaměřená úloha, ve které žáci spočítají množství vody zbytečně odkapané z kohoutku, určí cenu takto odkapané vody a náklady na zbytečně kapající vodu, kterou je možno jednoduše ušetřit.
Autor Petr Jakeš
Celkem: 18