Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Fyzika > Pohyb těles, síly > určí v konkrétní jednoduché situaci druhy...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zábava při vyučování fyziky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek v první části rozpracovává téma možností a mezí zábavy ve vyučování. Vhodná zábava ve vyučování je zde interpretována jako jedna z možných cest k vnitřní motivaci žáků. V druhé části článku se autor zaměřuje na svoji koncepci zábavy ve fyzice prostřednictvím původních didaktických písní, poukazuje na jejich možnosti a meze při jejich praktickém využití ve vyučování a doplňuje text ukázkami.
Autor Zdeněk Hromádka

Stavíme mosty 2

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje projekt uskutečněný v rámci projektových dnů na ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Je zároveň součástí mezinárodního eTwinningového projektu Staviame mosty – Stavíme mosty, na kterém spolupracují žáci ze ZŠ a MŠ Drietoma a žáci ze ZŠ Dr. Edvarda Beneše. Volně navazuje na projekt Stavíme mosty 1.
Autor Petra Boháčková

Pokusy do fyziky – Šikmá věž z kostek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje pokus, při kterém si žáci prakticky vyzkouší, jak poloha těžiště vzhledem k podstavě ovlivňuje rovnováhu tělesa.
Autor Martin Macháček

Zvednutí stolu pákou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jednoduchý motivační pokus ukazující možné využití páky.
Autor Martin Macháček

Praktický příspěvek jako inspirace na vyučovací hodinu fyziky s tématem tlaková síla, tlak

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek je inspirací pro vyučujícího. Představuje určitý scénář vyučovací hodiny fyziky s tématem tlaková síla, tlak. Formou dotazů vyučující aktivuje žáky k diskusi a k přemýšlení nad problémem. Žáci na základě naměřených hodnot vypočítají tlakovou sílu a tlak. Příspěvku lze využít i k přemýšlení nad zdravotními problémy, které vznikají nadváhou.
Autor Zdeněk Hanzelín

Gravitační síla – tíhové zrychlení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Cílem aktivity je prohloubení zájmu o fyziku badatelskou formou, při které si žáci ověří a porovnají své znalosti o fyzikálních jevech na Zemi a ve Vesmíru. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. Vendula Hráčková
Celkem: 6