Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň > Fyzika > Látky a tělesa > využívá s porozuměním vztah mezi hustotou,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Fyzikální veličiny a jednotky v praxi – hustota

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Žáci v průběhu aktivity změří pomocí hustoměru hustoty různých kapalin a uspořádá je podle zjištěných hodnot. Na základě získaných vědomostí určí, jak se různé kapaliny budou chovat ve vodě, a svůj předpoklad prakticky ověří. S využitím digitálních informačních zdrojů žáci popíšou, kde se s pozorovaným jevem můžou setkat v přírodě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. David Kollert

„Vzorečky“ ve fyzice na základní škole

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen obecně na matematické vztahy (fyzikální vzorce), které jsou obsahem učiva fyziky na základní škole. V první části článku autor přibližuje historický kontext zavedení „vzorečků“ do přírodních věd. V druhé části článku seznamuje čtenáře se svým přístupem k zavádění matematicky vyjádřených fyzikálních vztahů do učiva fyziky.
Autor Zdeněk Hromádka

Bublinová škola

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvořivé pokusohraní je soubor jednoduchých pokusů a tento článek je výběrem z části nazvaný Bublinová škola. Příspěvek nabízí inspiraci a praktické návody, jak využít při výuce nebo zájmové činnosti se žáky experimenty a hry s bublinami. V textu najdete návody na bublinové roztoky, bublinová pracoviště, popisy pokusů a dalších aktivit. Vše prakticky vyzkoušeno na ZŠ ve Stráži (okr. Tachov).
Autor Jaroslava Pachlová

Hydrostatika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Laboratorní práce, které vzniky v rámci projektu Medializace přírodních věd ve škole ZŠ Jungmannovy sady Mělník, reg. č. CZ.1.07/1.1.06/03.0076, si kladly za cíl zkvalitnit práci v žákovských týmech, podpořit nadané děti v kolektivu. Dalším cílem bylo přiblížení přírodních věd humanitněji zaměřeným žákům. Nedílnou součástí bylo využití zaváděných výukových metod – čtenářská gramotnost, kritické myšlení, enviromentální výchova a podpora mezipředmětových vazeb. Cílem práce Hydrostatika bylo praktické ověření nabytých znalostí v oblasti hydrostatiky, zjištění, že vztlaková síla roste se zvětšováním hmotnostního zlomku roztoku, využití mnoha fyzikálních vztahů v praktické úloze.
Autor Martina Čáslavová

MS Excel ve výuce fyziky v ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek pojednává o využití ITC ve vyučování fyziky. Nabízí využití softwaru MS Excel, který má téměř každá škola k dispozici. Je zde obsaženo také několik konkrétních příkladů.
Autor Anna Peroutová

Voda v sítku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pokus, při kterém žáci poznávají projevy částicové stavby látek.
Autor Martin Macháček
Celkem: 6