Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a příroda > 2. stupeň

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Přírodní učebna – měření délky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Žáci se v přírodní učebně učí měřit pomocí různých měřidel a učí se odhadovat vzdálenosti.
Autor Eva Krafková

Dramatizace ve výuce fyziky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Metodu dramatizace lze zařadit do fyziky pro oživení a zpestření některých hodin jako metodu aktivního učení nebo jako prostředek k opakování látky.
Autor Ivana Hotová

Měření délky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Scénáře dvou vyučovacích hodin psané formou rozhovoru učitele se žáky.
Autor Irena Dvořáková

Fyzikální veličiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Objasnění pojmu fyzikální veličina s využitím veličin (délka, čas, hmotnost), které již žáci znají z praktického života.
Autor Ludmila Ciglerová

Jak jsme měřili obvod Země

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje zajímavou aktivitu, jak připravit a uskutečnit pokus – změření obvodu Země s několika běžnými pomůckami. Do pokusu se zapojilo několik škol z celého světa, v Čechách byl uskutečněn v Gymnáziu Františka Palackého ve Valašském Meziříčí.
Autor Petra Čuříková

Fyzikální veličiny a jednotky v praxi – hustota

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Námět do výuky předmětu Fyzika, rozvíjející matematickou, čtenářskou a digitální gramotnost. Žáci v průběhu aktivity změří pomocí hustoměru hustoty různých kapalin a uspořádá je podle zjištěných hodnot. Na základě získaných vědomostí určí, jak se různé kapaliny budou chovat ve vodě, a svůj předpoklad prakticky ověří. S využitím digitálních informačních zdrojů žáci popíšou, kde se s pozorovaným jevem můžou setkat v přírodě. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Mgr. David Kollert

Metodika projektu Heuréka – Dobrovolné domácí úkoly z fyziky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje zajímavé náměty na domácí úkoly z fyziky. Žáci si zkouší různé pokusy, zaznamenávají výsledky pokusů, a rozšiřují si tak vědomosti a praktické dovednosti spojené s fyzikou.
Autor Irena Dvořáková

Kapaliny a plyny - mapa mysli

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem této aktivity je naučit žáky pracovat s myšlenkovou mapou v hodině fyziky.
Autor Irena Dvořáková

Přelévání plynu – 1. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příspěvku je popsán jednoduchý pokus, který může přispět k lepšímu porozumění poznatkům o vlastnostech plynů.
Autor Irena Dvořáková

Přelévání plynu – 2. část

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V příspěvku je popsán jednoduchý pokus, který může přispět k lepšímu porozumění poznatkům o vlastnostech plynů.
Autor Irena Dvořáková
Celkem: 297