Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Výchova k občanství > Mezinárodní vztahy, globální svět > uvede některé globální problémy současnosti,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Globální vzdělávání v České republice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Článek přináší informaci o globálním vzdělávání jako o konceptu, který za pomoci moderních metod a výukových postupů zprostředkovává mladým lidem nejen znalosti o současném světě, ale rozvíjí i jejich schopnosti a dovednosti, aby dokázali globální problémy chápat a posléze přispět k jejich řešení. Úroveň globálního vzdělávání v České republice byla v roce 2008 vyhodnocena Evropskou sítí pro globální vzdělávání (GENE). Hodnotící zpráva je přílohou článku.
Autor PhDr. Zuzana Hlavičková

Svět chudoby

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek přináší námět, jak zapracovat do výuky jeden z největších globálních problémů – chudobu. Interaktivní forma výuky pomůže žákům pochopit hloubku a šíři tohoto problému. Žáci budou mít možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, jaké to je nemít dostatek peněz ani na nejzákladnější potřeby.
Autor Bianka Machová

Globální problémy současného světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek s názvem Globální problémy současného světa se zaměřuje na rozvoj čtenářské a digitální gramotnosti v rámci vzdělávací oblasti Člověk a společnost, vzdělávacího oboru Výchova k občanství. Celý příspěvek je koncipován jako příprava na jednu vyučovací hodinu, která může být zařazena do tematického celku Globalizace. Hodinu můžeme fázovat dle třífázového modelu učení E-U-R a zařadit dle následující metody. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Jedná se o projekt financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů a realizovaný Národním ústavem pro vzdělávání. Cílem je podpora pedagogů mateřských i základních škol v jejich snaze o rozvíjení čtenářské, digitální a matematické gramotnosti.
Autor Zuzana Cieslarová

Rozvojové cíle tisíciletí ve výuce integrovaného předmětu Globální výchova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Rámcové vzdělávací programy přinesly školám možnost profilace. Školy dnes mají možnost zařadit do svých školních vzdělávacích programů nové předměty, které akcentují aktuální témata, přinášejí nové pohledy, umožňují ve větší míře zapojovat moderní výukové metody. Využitím disponibilních hodin a integrací obsahu různých vzdělávacích oborů tak vznikají nové předměty, jejichž prostřednictvím může škola efektivně rozvíjet kompetence důležité pro další profesní orientaci žáků i pro život, ovlivňovat jejich hodnotový žebříček a tím přispívat k výchově společensky angažovaných občanů. Jedním z takových integrovaných předmětů je Globální výchova, která je součástí školního vzdělávacího programu na 2. stupni ZŠ ve Vraném nad Vltavou.
Autor Jiřina Svobodová

Vydej svůj článek!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Vydej svůj článek! je založena na skupinové spolupráci žáků, porozumění textu, jeho rozboru a následném zpracování dle dalšího zadání. Aktivita má za úkol učit žáky pracovat s mediálním prostředím, různými typy médií a vnímat rozdíly mezi nimi. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Čeští politici na sociálních sítích

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Čeští politici na sociálních sítích pracuje s tématy, jako je politický pluralismus a mediální výchova. Vede žáky k analýze mediálního obsahu, jeho rozboru a porozumění. Tedy témat, se kterými jsou žáci dnes a denně konfrontováni, a to hlavně mimo školní prostředí. Při aktivitě žáci prohlubují schopnost spolupracovat ve skupině. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik
Celkem: 6