Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozvojové cíle tisíciletí ve výuce integrovaného předmětu Globální výchova
| Rámcové vzdělávací programy přinesly školám možnost profilace. Školy dnes mají možnost zařadit do svých školních vzdělávacích programů nové předměty, které akcentují aktuální témata, přinášejí nové pohledy, umožňují ve větší míře zapojovat moderní výukové metody. Využitím disponibilních hodin a integrací obsahu různých vzdělávacích oborů tak vznikají nové předměty, jejichž prostřednictvím může škola efektivně rozvíjet kompetence důležité pro další profesní orientaci žáků i pro život, ovlivňovat jejich hodnotový žebříček a tím přispívat k výchově společensky angažovaných občanů. Jedním z takových integrovaných předmětů je Globální výchova, která je součástí školního vzdělávacího programu na 2. stupni ZŠ ve Vraném nad Vltavou.  | Jiřina Svobodová |
|
|
| |
|
18. 08. 2011 |
7013 |
Globální vzdělávání v České republice
| Článek přináší informaci o globálním vzdělávání jako o konceptu, který za pomoci moderních metod a výukových postupů zprostředkovává mladým lidem nejen znalosti o současném světě, ale rozvíjí i jejich schopnosti a dovednosti, aby dokázali globální problémy chápat a posléze přispět k jejich řešení. Úroveň globálního vzdělávání v České republice byla v roce 2008 vyhodnocena Evropskou sítí pro globální vzdělávání (GENE). Hodnotící zpráva je přílohou článku.  | PhDr. Zuzana Hlavičková |
|
|
| |
|
15. 04. 2009 |
6922 |
Svět chudoby
| Příspěvek přináší námět, jak zapracovat do výuky jeden z největších globálních problémů – chudobu. Interaktivní forma výuky pomůže žákům pochopit hloubku a šíři tohoto problému. Žáci budou mít možnost vyzkoušet si na vlastní kůži, jaké to je nemít dostatek peněz ani na nejzákladnější potřeby.  | Bianka Machová |
|
|
| |
|
06. 04. 2009 |
19363 |