Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Vzdělávací lekce „1989 – rok zlomů“ žákům přibližuje skrze jednoduché aktivity a skupinovou práci s historickými prameny příčiny, průběh a důsledky sametové revoluce v širším kontextu celého roku 1989.
Autor Bc. Pavel Žalský
Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Jaroslava Votrubová
Na příkladu pohádky si děti uvědomí zakotvenost našich předků v režimu, ve kterém žili a nezpochybňovali ho. Pravidla hry monarchie byla legitimní, podobně nedotknutelní však byli ale i ti, kteří momentálně vládli (králové a královny). Děti docení obrovskou výhodu demokracie, která při zachování pravidel hry demokratické soutěže umožňuje „většině“ vyměňovat „menšinu“ u moci a možnost občanů svobodně jednat.
Autor Martin Rak
Ve školním roce 2008/09 se konal druhý ročník soutěže Bojovníci proti totalitě pohledem dětí, jejímž organizátorem je Ministerstvo obrany ČR spolu s mnoha dalšími partnery. Cílem žáků a studentů ze ZŠ, ZUŠ a SŠ bylo vytvořit video, audio nebo textový dokument na témata "zmapování osudů válečných veteránů, politických vězňů a příslušníků PTP perzekuovaných za komunistického režimu", "zachycení odboje v regionu školy, například z pohledu činnosti zájmových sdružení" nebo "Revoluční rok 1989". V článku je popsána zkušenost učitele vedoucího osm žáků druhého stupně ZŠ při tvorbě příspěvků do této soutěže.
Autor Petr Naske
Lekce založená na příběhu z řecké mytologie, v níž se metod dramatické výchovy využívá při práci s příběhem klasického dramatu.
Autor Radek Marušák
Lekce umožňuje žákům poznat odlišné systémy organizace společnosti, způsoby vlády a rozhodovací mechanismy a zamyslet se nad tím, v čem spočívají tyto rozdíly a jaké jsou výhody a nevýhody demokracie, diktatury a anarchie.
Autor Mgr. Martin Matějka PhD.
Příspěvek je zaměřen na téma demokracie a demokratická společnost. Aktivita žáky seznamuje s pravidly a se základními principy demokracie. Je postavena na diskuzi s žáky.
Autor Aisis o.s.
OBCHODOVÁNÍ S LIDMI
Autor Petra Kutálková