Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Cizí zeď
| Výuková aktivita Cizí zeď je zaměřená na reflexi hudebního videoklipu s přesahem k rozvoji čtenářské, digitální a mediální gramotnosti. Aktivitu je možné realizovat ve dvou úrovních; první se zaměřuje na chování lidí ve virtuálním světě, které se přímo promítá do světa reálného. Druhý didaktický potenciál je zaměřený na mediální manipulaci, kritické myšlení a problematiku pravdivosti v mediálním prostoru, které přináší pozadí celého klipu Cizí zeď, jenž je výsledkem mediální kauzy kolem Kazmy a Leoše Mareše.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
|
04. 12. 2019 |
271 |
Balič novodobý
| Článek je součástí souboru námětů učebních činností pro rozvoj gramotností na 2. stupni ZŠ.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Vanda Vaníčková |
|
|
| |
|
19. 02. 2019 |
1658 |
Osobnostní květina / květina identity
| Identita každého z nás (= kdo jsem) se „skládá“ z mnoha částí. Některé z nich se navíc v průběhu našeho života mění a vyvíjí. Některé části naší identity jsou viditelnější než jiné (např. pohlaví, barva kůže či věk). Tyto viditelné znaky pak často určují, do jaké kategorie si nás lidé zařadí (např. důchodkyně, černoch, žena, ...) i do jaké kategorie různé lidi zařadíme my. Lidé nás tedy mohou hodnotit a přistupovat k nám na základě jen některých částí naší identity (zvlášť, když nás moc neznají). Výukové lekce vznikly v rámci projektu „Na cestě...“, realizovaného vzdělávací organizací ARPOK, o. p. s., v letech 2016– 2018 za finanční podpory České rozvojové agentury a Ministerstva zahraničních věcí ČR v rámci Programu zahraniční rozvojové spolupráce.  | Zuzana Švajgrová |
|
|
| |
|
11. 01. 2018 |
2996 |
Emoce
| Žák se seznámí s různorodou škálou emocí. Uvědomí si, že naše emoce jsou ovlivněny především vnějšími vlivy a lidé mohou na stejné situace reagovat rozdílnými emocemi. Žák pochopí vztah mezi myšlenkou, jednáním a emocí. Naučí se rozpoznávat své jednání ve vypjatých situacích.  | Petra Slámová, COV |
|
|
| |
1 komentář |
02. 02. 2016 |
5513 |
O starých lidech
| Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy a stárnutí. Popisovaná lekce je určena pro učitele využívající ve svých hodinách metody dramatické výchovy. Vychází z původní struktury dramatu Jonathana Neelandse a Tonyho Gooda, anglických lektorů dramatické výchovy.  | Mgr. Tomáš Doležal |
|
|
| |
2 komentáře |
17. 09. 2014 |
6424 |
Jednotlivé hodiny s tématem stárnutí a mezigeneračních vztahů
| Praktický článek seriálu Mezigenerační vztahy.  | Mgr. Daniela Figránová |
|
|
| |
|
15. 09. 2014 |
5684 |
Předsudky a stereotypy o stáří
| Praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy.  | Marie Veverová |
|
|
| |
|
10. 09. 2014 |
6047 |
Chovejme se k sobě slušně
| Další praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy a stárnutí.  | Mgr. Zdena Chaloupecká |
|
|
| |
|
03. 09. 2014 |
5311 |
Jak děti naučit, co je to ageismus
| Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.  | Jaroslava Votrubová |
|
|
| |
|
27. 08. 2014 |
5463 |
Moje místo
| Praktický článek z materiálu Mgr. Blanky Pešoutové o mezigeneračních vztazích, rodině a sžití s místem původu žáků.  | Blanka Pešoutová |
|
|
| |
|
14. 08. 2014 |
4318 |