Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Výchova k občanství > Člověk ve společnosti > rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výuková aktivita Toto je můj soused

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V příspěvku je popsána aktivita, která je založena na porozumění textu žáka, následném rozboru a skupinové práci žáků. Cílem aktivity je podpořit u žáků vnímání důležitých obsahových konceptů (rasismus, xenofobie, ...), vést o těchto pojmech diskuzi a umět prezentovat, popřípadě obhájit svůj názor. Aktivita je vhodná pro výstup v předmětu Výchova k občanství. Důležitou složkou aktivity je také skupinová spolupráce mezi žáky.
Autor Adam Cvik

Uri Orlev: Běž, chlapče, běž (čtenářská dílna)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S příběhem Srulika/Jurka se žáci přenesou do válečného Polska a spolu s ním zažívají dobrodružný boj o přežití. Dílna je zaměřena na příklady obětavé pomoci různých lidí – od Poláků po Němce. A zároveň ukazuje na to, že mnozí neměli problém dítě prodat či mu jinak ublížit. O textech diskutujeme, pokoušíme se o báseň (která je zároveň reflexí přečteného), tvoříme mapu příběhu, chvíli píšeme technikou volného psaní, které nám pomůže příběh uzavřít.
Autor Marcela Svejkovská

Slavné dny pro ZŠ: Jan Palach

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita je zaměřena na komplikovaný mravní rozměr Palachova činu a na jeho analogii s dalšími protesty proti okupaci Československa v roce 1968.
Autor Monika Stehlíková

O starých lidech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy a stárnutí. Popisovaná lekce je určena pro učitele využívající ve svých hodinách metody dramatické výchovy. Vychází z původní struktury dramatu Jonathana Neelandse a Tonyho Gooda, anglických lektorů dramatické výchovy.
Autor Mgr. Tomáš Doležal

Předsudky a stereotypy o stáří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Marie Veverová

Chovejme se k sobě slušně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Další praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy a stárnutí.
Autor Mgr. Zdena Chaloupecká

Jak děti naučit, co je to ageismus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Jaroslava Votrubová

Definování pojmu diskriminace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita pomáhá definovat, objasnit a představit si role oběti, násilníka a nezúčastněného diváka a pomáhá nám pochopit, že čas od času každý z nás vystupuje ve všech těchto rolích.
Autor Miroslava Ludvíková

Perzekuce Židů v Protektorátu Čechy a Morava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hledají odpovědi na otázky spojené s perzekucí Židů v Protektorátu Čechy a Morava, zamýšlí se nad širšími souvislostmi a projevy rasové nesnášenlivosti v současnosti.
Autor Marie Zahradníková

Projekt „Neztratit víru v člověka… Protektorát očima židovských dětí“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek informuje o obsahu projektu „Neztratit víru v člověka… Protektorát očima židovských dětí“ a současně o poslání a nabídce aktivit Vzdělávacího a kulturního centra Židovského muzea v Praze.
Autor Miroslava Ludvíková
Celkem: 17