Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Výchova k občanství > Člověk ve společnosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Projekt Zmizelí sousedé

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek přináší náměty k projektu Zmizelí sousedé, který je vzdělávacím projektem určeným žákům českých základních a středních škol.
Autor Miroslava Ludvíková

My a oni - koncept univerza závazků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V této hodině se žáci zamýšlí nad způsoby, jakými se tvoří skupinové identity (resp. jak se definují skupiny), seznámí se s konceptem „univerza závazků“ Helen Feinové a poznávají, jak tento koncept může ovlivňovat chování jednotlivců a skupin.
Autor Kevin Feinberg

Není zpráva jako zpráva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů, cíli veřejnoprávních médií.
Autor Zuzana Zejdová

Romský holocaust

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivit je seznámit se s romským holocaustem na základě konkrétních příběhů pronásledovaných Romů, vést žáky k hlubšímu pohledu na vlastní dějiny, k sebereflexi a pokusu vcítit se do dobových postav a příběhů. Uvědomit si, že kořeny dnešních problémů v soužití Romů s majoritní společností mají z velké části kořeny v historii.
Autor Marie Palacká

Předsudky a stereotypy o stáří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek ze seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Marie Veverová

O starých lidech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy a stárnutí. Popisovaná lekce je určena pro učitele využívající ve svých hodinách metody dramatické výchovy. Vychází z původní struktury dramatu Jonathana Neelandse a Tonyho Gooda, anglických lektorů dramatické výchovy.
Autor Mgr. Tomáš Doležal

Jak děti naučit, co je to ageismus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Praktický článek k seriálu Mezigenerační vztahy.
Autor Jaroslava Votrubová

Slavné dny pro ZŠ: Jan Palach

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita je zaměřena na komplikovaný mravní rozměr Palachova činu a na jeho analogii s dalšími protesty proti okupaci Československa v roce 1968.
Autor Monika Stehlíková

Co se stalo 19. ledna

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzorová hodina si klade za cíl přivést žáky ke zjištění, že zpravodajství je výsledkem vysoce selektivní a rutinní práce a že o zveřejnění zprávy rozhodují takové parametry, jako je negativita, jednoznačnost, přítomnost prominentní osoby apod. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu MV.
Autor Marek Mičienka

Čtyřlístek manželského štěstí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek přináší soubor námětů a aktivit, vedoucích k zamyšlení a hledání příčin trvalého partnerského, manželského soužití. Na tyto příčiny pohlíží z různých hledisek, z hlediska osobnosti, prostředí, historie apod.
Autor Tomáš Hušek
Celkem: 126