Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Výchova k občanství > Člověk ve společnosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Johanna - z pekla do ráje

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova. Opírá se o dokumentární film nabízený v rámci projektu Jeden svět na školách, jehož námětem je problém šikany. Popsaná hodina rozvíjí empatii a ochotu žáků vcítit se do pozice svých vrstevníků, kteří jsou šikanováni.
Autor Lenka M. Pekařová

Čaroděj zeměmoří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Čaroděj zeměmoří volně navazuje na aktivitu Johanna - z pekla do ráje. Může být použita zcela samostatně a nemusí být spojována s projekcí filmu. Prostřednictvím interaktivní hry si žáci mohou více uvědomit hloubku tohoto problému a zamyslet se nad etikou věci. Při práci s pohádkovým textem z dětské knihy se žáci porovnávají s hlavním hrdinou a mapují tak své možnosti a schopnosti.
Autor Lenka M. Pekařová

O starých lidech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje aktivity využívající prvky dramatické výchovy. V těchto aktivitách jsou s žáky řešena témata mezigeneračních vztahů a stáří.
Autor Tomáš Doležal

Moje místo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje projekt určený pro žáky 7. ročníku. Žáci přemýšlejí o místě, které mají rádi. Učitel a třída s daným tématem dále pracují.
Autor Blanka Pešoutová

Mezigenerační vztahy – školní drama Urašima Taro

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Popis dramaticko-výchovné lekce, kterou autor realizoval na semináři učitelů. Aktivita se dá v upravených podobách uskutečnit i s žáky 2. stupně ZŠ. Jejích základem je japonský příběh o rybáři Urašimovi.
Autor Radek Marušák

Předsudky a stereotypy o stáří

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje realizace pracovní dílny na téma předsudky a stereotypy o stáří. Účastníkům dílny jsou rozdány fotografie známých i neznámých starých lidí, poté probíhá diskuze k prvním dojmům z tváře na fotografii. Zajímavá je práce s pracovním listem „Pořád jsem to já“.
Autor Marie Veverková

Perzekuce Židů v Protektorátu Čechy a Morava

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci hledají odpovědi na otázky spojené s perzekucí Židů v Protektorátu Čechy a Morava, zamýšlí se nad širšími souvislostmi a projevy rasové nesnášenlivosti v současnosti.
Autor Marie Zahradníková

Definování pojmu diskriminace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Aktivita pomáhá definovat, objasnit a představit si role oběti, násilníka a nezúčastněného diváka a pomáhá nám pochopit, že čas od času každý z nás vystupuje ve všech těchto rolích.
Autor Miroslava Ludvíková

Jak žáky naučit, co to je ageismus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Popisovaná aktivita je určena pro žáky 8. a 9. ročníku, učitel pracuje s pojmy ageismus, předsudek, stereotyp, diskriminace, mýtus. Stěžejní je diskuse a volné psaní žáků o předsudcích o stáří.
Autor Jaroslava Votrubová

Začínáme se školním parlamentem V.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská
Celkem: 126