Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
„Přestaňte bít studenty“ aneb Když devítky píší historii
| Výuková aktivita je určena žákům druhého stupně základní školy a nižšího stupně víceletého gymnázia, kde se v rámci dějepisu nebo výchovy k občanství probírají dějiny konce 20. století. Dále může sloužit jako připomínka výročí 17. listopadu – významného státního svátku ČR v rámci tematického dne. Aktivita naplňuje požadavky i na minimální doporučenou úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření.  | Mgr. Václava Korcová |
|
|
| |
|
12. 12. 2019 |
141 |
1989 – rok zlomů
| Vzdělávací lekce „1989 – rok zlomů“ žákům přibližuje skrze jednoduché aktivity a skupinovou práci s historickými prameny příčiny, průběh a důsledky sametové revoluce v širším kontextu celého roku 1989.  | Bc. Pavel Žalský |
|
|
| |
|
23. 10. 2019 |
805 |
„To byl rok 1968“
| Cílem aktivity je představit žákům rok 1968 z různých pohledů v rámci „osudových osmiček“, které si v roce 2018 připomínáme, zároveň poukázat na aktuálnost těchto událostí a na jejich vliv na minulost i budoucnost a v neposlední řadě posílit čtenářskou, matematickou a ICT gramotnost.  | Mgr. Václava Korcová |
|
|
| |
|
20. 09. 2018 |
1758 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy začala podivuhodná mise Apolla 13
| Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s dramatickými okolnostmi letu Apolla 13. Během aktivity budou žáci aktivováni skupinovou prací a kromě posílení čtenářské gramotnosti dojde také k posílení jazykové vybavenosti žáků.  | Jana Třetinová |
|
|
| |
|
12. 07. 2016 |
3479 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy hokej psal dějiny
| Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s návrhem základní periodizace období socialismu a na základě dvou hokejových událostí mohou reflektovat dopad velkých dějin do mimo politického prostředí, respektive ovlivnění některých politických změn vyjádřením veřejného mínění. Žáci jsou schopni reflektovat roli médií, sportovních událostí v každodenní historické i přítomné realitě, jsou schopni podložit své názory argumenty.  | Josef Märc |
|
|
| |
|
04. 07. 2016 |
3888 |
Slavné dny pro ZŠ: Den zkázy raketoplánu Columbia
| Žáci se prostřednictvím aktivity zamyslí nad smyslem výzkumu vesmíru a dotýká se důležitosti účasti prvního izraelského astronauta Ilana Ramona pro židovskou identitu.
 | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
28. 06. 2016 |
3573 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy byl spáchán atentát na Roberta F. Kennedyho
| Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s událostmi roku 1968 ve Spojených státech. Uvažují o platnosti pátého přikázání. Vytvářejí si plastický obraz šedesátých let v USA.
 | Josef Märc |
|
|
| |
|
24. 05. 2016 |
3746 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy zemřela olympijská myšlenka
| Aktivita se zaměřuje na zneužívání sportovních akcí nedemokratickými režimy a komerčními firmami.  | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
17. 05. 2016 |
4664 |
Slavné dny pro ZŠ: Den studentů
| Aktivita Den studenstva slouží k informování žáků o státním svátku ČR. Při aktivitě metodou skládankového učení zdokonalují svou schopnost práce s textem – vyhledávání a třídění informací. Druhotně aktivita podporuje práci v týmu, kritické myšlení. Při následných diskusích formulují své postoje, zlepšují kvalitu argumentace pro svoje názory. Vyhledává vhodné metody řešení problému.  | Jana Třetinová |
|
|
| |
|
30. 11. 2015 |
3023 |
Slavné dny pro ZŠ: Den teroristických útoků na USA
| Žáci prostřednictvím aktivity řeší problematiku mediálního obrazu tvořeného kolem významných událostí, zároveň žáci jsou nuceni přemýšlet nad tím, dle jakého klíče si vybírají informace, jak si je ověřují, kdo je v tomhle směru pro ně největší autoritou.  | Tereza Vodičková |
|
|
| |
|
16. 09. 2015 |
3760 |