Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Život v šedé zóně
| Československá společnost v období normalizace  | Jakub Horálek |
|
|
| |
|
15. 10. 2007 |
14299 |
Jak číst historický dokument
| Příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých se žáci učí pracovat s historickým dokumentem, prakticky poznávají postup historika, který dokumenty zkoumá. Učí se klást otázky, na které si pak prostřednictvím práce s historickým dokumentem odpovídají.  | Jan Boněk |
|
|
| |
|
12. 12. 2005 |
9192 |
Projektové dny modelového regionu
| Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o modelovém regionu. Počínaje přírodními podmínkami, přes historické události, které měly vliv na další socioekonomický vývoj regionu, až po ukázky z běžného života obyvatel.  | Kateřina Rašínová |
|
|
| |
|
10. 10. 2008 |
6258 |
Podivné století: scénář 2. projektového setkání
| Podivné dědictví – Exodus – odchod Čechů ze Sudet, holocaust, odsun Němců, emigrace. Chceme ukázat, jak tenká je hranice mezi spravedlností a odplatou, jak rozličné mohou být důvody pronásledování a odchodů a jak tato skutečnost lidi poznamenává. Toto období bylo krátké, ale nabité důležitými a neveselými událostmi. Nadlouho určilo směr pro další vývoj.  | Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský |
|
|
| |
|
19. 12. 2013 |
4648 |
Podivné století: scénář 3. projektového setkání
| „Se Sovětským svazem na věčné časy a nikdy jinak.“
Československo 1948–1968
Chceme ukázat, jak se rodí totalita a jakými prostředky se upevňuje, a také to, jaké následky v dějinách má užití násilí. Soustředíme se také na souvislosti mezi politikou, uměním a propagandou.  | Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský |
|
|
| |
|
23. 12. 2013 |
4529 |
Podivné století: scénář 4. projektového setkání
| Minulost nedávná
Československo 1968–1989
Chceme ukázat, že cesta ke svobodě není sprint, ale vytrvalostní běh. Chceme upozornit na to, že v krátké době jednu okupaci vystřídala jiná a že dosažených vítězství si musíme vážit.  | Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský |
|
|
| |
|
07. 01. 2014 |
4291 |
Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy Hitler spáchal sebevraždu
| Existují teorie, že revolver, který Hitlerovi prostřelil hlavu, nedržel v ruce samotný diktátor. Podle těchto teorií byla rána vedena až posmrtně (někým z jeho nejbližších spolupracovníků), aby vůdce zemřel „důstojnějším“, více vojenským způsobem. Zároveň existovala celá řada teorií o tom, že Hitler ve skutečnosti uprchl, například do Argentiny. Tyto „útěkové“ teorie jsou na rozdíl od otazníku kolem výstřelu do hlavy poměrně spolehlivě vyvráceny.  | Monika Stehlíková |
|
|
| |
|
27. 04. 2015 |
3414 |
Rok 1968 pohledem školních pramenů
| Článek se zamýšlí nad možným využitím školních pramenů v dějepisné výuce o roce 1968. Na konkrétních příkladech ilustruje možné postupy při práci se školními kronikami a dobovými učebnicemi dějepisu. Argumentuje ve prospěch badatelsky orientované výuky založené na práci s prameny.  | Mgr. Kamil Činátl Ph.D. |
|
|
| |
|
26. 09. 2018 |
1620 |