Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Dějepis > Moderní doba

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Projekt „Neztratit víru v člověka… Protektorát očima židovských dětí“

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek informuje o obsahu projektu „Neztratit víru v člověka… Protektorát očima židovských dětí“ a současně o poslání a nabídce aktivit Vzdělávacího a kulturního centra Židovského muzea v Praze.
Autor Miroslava Ludvíková

Projekt Zmizelí sousedé

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek přináší náměty k projektu Zmizelí sousedé, který je vzdělávacím projektem určeným žákům českých základních a středních škol.
Autor Miroslava Ludvíková

Hanin kufřík

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Interaktivní program s názvem Hanin kufřík.
Autor Miroslava Ludvíková

Historická studie: Opozice ve Výmarské republice (obrazy George Grosze)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V této aktivitě zkoumají žáci některé výtvarné práce německých autorů výmarského období, především obraz Agitátor George Grosze, a pokouší se je interpretovat, aby tak hlouběji pochopili politické, ekonomické a sociální napětí té doby. Žáci také zkoumají, jakou roli může hrát umění a umělci ve společnosti.
Autor Petr Albrecht

Soud, paměť, historický odkaz – První norimberský proces

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tato aktivita vede žáky k objevování a formulaci významu instituce soudu, kategorií viny, odpovědnosti a trestu, a to v obecné rovině a na historické studii prvního norimberském procesu s nacisty.
Autor Petr Albrecht

Rozhodnutí angažovat se – Schwarzfahrer

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Během této aktivity žáci analyzují modelovou situaci diskriminace. Podrobují kritice úlohu nezúčastněného diváka. Hledají způsoby angažovaného přístupu v „běžných“ životních situacích.
Autor Petr Albrecht

Komunistické myšlení v dějinách

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je zaměřen na práci s moderními dějinami. Žáci se při této aktivitě seznamují se základními tezemi komunismu.
Autor Roman Anýž

Myšlenková mapa druhé světové války

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Myšlenková mapa umožňuje žákům strukturovat složitý problém období druhé světové války. Srozumitelně a co nejnázorněji řetězí stěžejní informace a pojmy. Usnadňuje zapamatování a ukotvení období druhé světové války v kontextu dějinného vývoje. Jedná se o upevňovací, a do jisté míry opakovací výukový blok, ve kterém se předpokládá, že se žáci s obdobím druhé světové války ve výuce již setkali.
Autor Václava Korcová

Osobnosti k nezaplacení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Krátkodobý projekt umožňuje žákům podrobněji se seznámit s osobnostmi české kultury, které jsou na současných českých bankovkách. Napomáhá lepší orientaci v našich národních dějinách a má řadu obměn. Projekt lze zařadit do výuky dějepisu, společenskovědních seminářů, občanské výchovy nebo do výuky informační a komunikační technologie.
Autor Václava Korcová

Mnichovská dohoda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zajímavým propojením dějepisu a průřezových témat Osobnostní a sociální výchova a Výchova demokratického občana. V této aktivitě žáci volí prezidenta ČSR a připravují pro něj podklady, zda přijmout mnichovský diktát či nikoliv.
Autor Vlastimil Loucký
Celkem: 55