Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Dějepis > Modernizace společnosti

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Velká francouzská revoluce – Podezřelí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek rozebírá francouzský zákon o podezřelých, který byl vydán v období Velké francouzské revoluce. Žáci rozebírají vznik a postavení tohoto dokumentu i hledisko lidských práv v souvislosti s tímto zákonem.
Autor Aisis o.s.

Dopis Františka Palackého do Frankfurtu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje dopis, který psal František Palacký do Frankfurtu, když v roce 1848 chtělo německé národní hnutí vytvořit velkoněmecký stát. Text může posloužit jako základ pro vyvolání diskuse o austroslavismu. Můžeme s žáky rozebrat postoj Palackého k této otázce, a co ho k tomu vedlo.
Autor Aisis o.s.

Petice ze Svatováclavských lázní roku 1848

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek obsahuje text petice z roku 1848 ze Svatováclavských lázní. Žáci mají za úkol text podrobně rozebrat, diskutovat o něm, zjistit jeho význam a vypracovat další doplňující úkoly k textu.
Autor Aisis o.s.

Velká francouzská revoluce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Spojení metod kritického myšlení a OSV při seznámení žáků s kořeny státního svátku Francie.
Autor Anna Chocholová

Fiktivní deník historické osobnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nahlédli jsme do deníku jisté historické osobnosti. Poznáme které?
Autor Hana Jančová

Učení s dokumenty - Ostnatý drát

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých se žáci učí pracovat s historickým dokumentem, seznamují se s postupem historika, který tyto dokumenty zkoumá. Učí se klást otázky, na které si pak na základě své práce odpovídají.
Autor Jan Boněk

Učení s dokumenty - A. G. Bell - patent telefonu a T. A. Edison - patent elektrické lampy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Praktický příspěvek je zaměřen na popis aktivit, při kterých se žáci učí pracovat s historickým dokumentem; poznávají postup historika při zkoumání historických dokumentů, učí se klást otázky, na které si pak prostřednictvím práce s historickým dokumentem odpovídají.
Autor Jan Boněk

Seminář – Britské dny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Během dvoudenního semináře získají žáci komplexní přehled o Britských ostrovech. Počínaje přírodními podmínkami, přes hlavní historické události, které měly vliv na socioekonomický a politický vývoj dnešního Spojeného království Velké Británie a Severního Irska i samostatného Irska, až po ukázky z běžného života obyvatel těchto zemí.
Autor Kateřina Rašínová

My a oni - koncept univerza závazků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V této hodině se žáci zamýšlí nad způsoby, jakými se tvoří skupinové identity (resp. jak se definují skupiny), seznámí se s konceptem „univerza závazků“ Helen Feinové a poznávají, jak tento koncept může ovlivňovat chování jednotlivců a skupin.
Autor Kevin Feinberg

Důsledky napoleonských válek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek využívá metodu myšlenkové mapy k osvojování učiva o napoleonských válkách. Žáci si procvičují vyvozování důsledků různých historických událostí. Aktivita podněcuje žáky k logickému uvažování a k řešení problémů a rozvíjí u nich schopnost spolupracovat.
Autor Roman Anýž
Celkem: 21