Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a společnost > 2. stupeň > Dějepis > Objevy a dobývání. Počátky nové doby

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Kolonizace a bohatství ve výuce integrovaného předmětu Člověk a společnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Do učebního plánu ZŠ a MŠ Angel je zařazen i integrovaný vyučovací předmět Člověk a společnost. Ten propojuje vzdělávací obsahy vzdělávacích oborů Dějepis a Výchova k občanství. Příspěvek ukazuje koncepci tohoto předmětu i průběh konkrétní vyučovací hodiny, která je zaměřena na vytváření souvislostí mezi kolonizací a bohatstvím, na uvědomování si rozmanitosti hodnot a na formování postojů žáků.
Autor Alena Hesová

Dokumenty ve výuce: Reformace

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s několika dokumenty, které představují počátek německé reformace. Žáci jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.
Autor Zdeněk Sotolář

Husitské noviny aneb Jak využít tvorbu novin ve výuce dějepisu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Aktivita směřuje k uchopení tématu husitské války žáky prostřednictvím tvorby novin.
Autor František Prokop

Splněné sny generací

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V aktivitě se žáci připraví na setkání delegací z různých historických dob. Delegace jsou vytvořené kolem osob, které se k otázce sjednocování Evropy v minulosti vyjadřovali. Prostřednictvím vlastního prožitku a aktivního učení se žáci seznamují s myšlenkami, ze kterých postupně vyrůstala evropská integrace.
Autor Karel Tomek

Desková hra – Hospodářství Spojeného království

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Desková hra demonstrující vývoj hospodářství na Britských ostrovech v průběhu 19. a 20. století.
Autor Kateřina Rašínová

Obydlí původních obyvatel Severní Ameriky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se seznamují s obydlím původních obyvatel Severní Ameriky, hledají souvislosti mezi podobou obydlí, prostředím a způsobem života.
Autor Zdeněk Sotolář

Objevné plavby Kryštofa Kolumba

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Proč Evropané hledali nové cesty do Indie? Kudy se vydal Kryštof Kolumbus? Co na těchto cestách zažil? Co z toho plyne pro nás?
Autor Daniela Figránová

Civilizace a jejich vliv na životní prostředí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek představuje možnost propojení vyučovacího předmětu Dějepis s Environmentální výchovou. Na příkladu Mayské civilizace ukazuje, jaký vliv může mít člověk na prostředí, v němž žije a jakým způsobem se to dotýká existence jeho samotného.
Autor Mgr. Svatava Janoušková

CLIL: Objevení Ameriky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Znají vaši žáci reliéf Ameriky? Co se jim vybaví pod názvy Pinta, Niňa a Santa Maria? Kdo byl Amerigo Vespucci? Dovedou správně zakreslit informace do slepé mapy a vhodně je prezentovat? Své kompetence si mohou ověřit v 11. výukovém plánu Objevení Ameriky, který je vystaven na propojení dějepisných a zeměpisných znalostí s francouzským jazykem. Francouzština zde má výhradně motivační úlohu. Je čerpán z příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy, kterou naleznete na http://clil.nuv.cz.
Autor Hana Brožová

Slavné dny pro ZŠ: Den, kdy začal zánik říše Aztéků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s průběhem a důvody zámořských objevů. Dozví se doplňující informace o aztécké říši a osobnosti Hernana Cortése. Při aktivitě zdokonalují svou schopnost práce s textem – vyhledávání a třídění informací. Druhotně aktivita podporuje práci v týmu. Při následných diskuzích formulují žáci své postoje, zlepšují kvalitu argumentace pro svoje názory.
Autor Jana Třetinová
Celkem: 16