Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dekreta knížete Břetislava
| Příspěvek obsahuje dekretu knížete Břetislava. Tento text lze využít pro seznámení žáků s nejstarším písemným právním dokumentem, který ukazuje na stav společnosti na počátku 11. století. Příspěvek obsahuje také náměty pro práci s textem.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
05. 03. 2008 |
7721 |
Čechy za posledních Přemyslovců
| Žáci vytvářejí jeden list učebnice. Vyplňují pracovní list tak, aby jim později mohl sloužit k samostudiu.  | Anna Chocholová |
|
|
| |
|
19. 09. 2008 |
11683 |
Jak začlenit literární tvorbu žáků do výuky dějepisu? Kronika stoleté války
| Začlenění tvorby literárních útvarů do výuky dějepisu.  | František Prokop |
|
|
| |
|
03. 11. 2006 |
7229 |
Karel IV. a jeho vláda v Čechách
| Formou analýzy textů žáci zpracují jednotlivé aspekty Karlovy vlády a sestaví je v přehlednou nástěnnou mapu.  | František Prokop |
|
|
| |
|
20. 10. 2006 |
19113 |
Znáš české dějiny středověku a raného novověku?
| Ve dvojicích, samostatně i ve skupinách si žáci netradičním způsobem ověří své znalosti z českých dějin. Setkají se se jmény panovníků, jejich žen, s důležitými letopočty i událostmi.  | Markéta Krůželová |
|
|
| |
|
19. 03. 2009 |
8768 |
Geometrie a architektura
| Projekt ve výuce matematiky v sekundě osmiletého gymnázia (odpovídá 7. ročníku ZŠ). Využití souměrností v architektuře. Konkrétním výstupem projektu jsou individuální práce z barevného papíru a skupinová fotodokumentace místní architektury.  | Zuzana Šimůnková |
|
|
| |
|
01. 04. 2008 |
19244 |
Zlatá bula sicilská a privilegia pro českého krále
| Žáci na základě práce s primárním historickým pramenem (Zlatá bula sicilská) vyvozují, jaká práva získal český král Přemysl Otakar I. Žáci se tak procvičují a posilují v rozvoji čtenářské gramotnosti, včetně vyhledávání a třídění nových informací. Aktivita je vhodná pro samostatnou i skupinovou práci, je vhodné ji zařadit do výkladu o počátcích Českého království – a to buď jako formu získávání nových informací, nebo naopak reflexe probrané látky.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Bc. Pavel Žalský |
|
|
| |
|
04. 04. 2019 |
1712 |
Záhada – vražda Václava III.
| Žáci se v roli historiků, případně detektivů, pomocí kartiček s indiciemi snaží objasnit vraždu Václava III.  | Jiří Tůma |
|
|
| |
1 komentář |
29. 10. 2009 |
12689 |
Splněné sny generací
| V aktivitě se žáci připraví na setkání delegací z různých historických dob. Delegace jsou vytvořené kolem osob, které se k otázce sjednocování Evropy v minulosti vyjadřovali. Prostřednictvím vlastního prožitku a aktivního učení se žáci seznamují s myšlenkami, ze kterých postupně vyrůstala evropská integrace.  | Karel Tomek |
|
|
| |
|
29. 09. 2008 |
9101 |
History Charles IV
| Příspěvek ukazuje, jak využít metodu CLIL při výuce dějepisu.  | Mgr. Naďa Holická |
|
|
| |
|
07. 09. 2015 |
5425 |