Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Jičín v proudu třicetileté války
| Příspěvek ukazuje možnost, jak žákům zajímavou formou zprostředkovat informace o historii města, ve kterém žijí. Aktivita probíhá formou projektu. Příspěvek může být inspirací pro podobný projekt upravený pro podmínky jiného regionu.  | Petr Hamáček |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
21. 02. 2008 |
6495 |
Poselství z minulosti – polidštění Cyrila, Metoděje a mistra Jana – jejich stopy v našem okolí, indicie
| Výchova k toleranci směřuje k formování postojů, odbourání předsudků a stereotypů. Předkládaný příspěvek si klade za cíl pomoci žákům uvědomit si, jak je důležité respektovat názory ostatních a zároveň si obhájit vlastní. Na základě uvedených aktivit rozvíjí u žáků schopnost vzájemné komunikace, která je předpokladem zdárného řešení konfliktů.  | Radka Topinková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
30. 06. 2009 |
4364 |
Malované město
| Příspěvek naznačuje jednu z cest muzeopedagogické aktivity, kterou ilustruje na uskutečněném příkladu zaměřeném na tematiku města a jeho proměněné tváře. Ten proběhl na pozadí konkrétní výstavy nazvané „Malovaný Frenštát – zmizelá zákoutí města ve výtvarném umění“. Z ní vycházející edukační námět je zde rozvržen do dvou myšlenkových segmentů označených jako „Srdce města“ a „Duše města“, které je možné následovat v rámci obdobné, individuálně uzpůsobené aplikace, či je chápat pouze jako impuls k odlišným vyústěním vzájemné spolupráce školy a muzea.  | Petr Drkula |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
20. 06. 2011 |
13598 |
Malé personální, ale velké oborové výročí a jeho využití jako příběhu ve školní výuce dějepisu
| Při příležitosti 90. výročí vstupu prvního Čecha na území Antarktidy, PhDr. Václava Vojtěcha (1901–1932), se aplikuje na tomto konkrétním příběhu metoda pojetí historie jako příběhu pro výuku školního dějepisu.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).  | RNDr. Josef Herink |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
10. 09. 2019 |
1361 |
S dějepisem hravě
| Jde o první dvě vyučovací hodiny dějepisu vůbec, proto je největší důraz kladen na motivaci a přiblížení předmětu dějepis žákům. Děti se nenásilnou formou seznámí s náplní vyučovacího předmětu a sami dojdou k závěru, že již mnohé znají. Seznámí se také se základním dělením historie a s prameny, jichž dějepis využívá.  | Markéta Krůželová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
27. 08. 2008 |
16488 |
Využití ICT ve výuce dějepisu
| Příspěvek popisuje integraci digitálních technologií do hodin dějepisu. Je určen pro všechny ročníky druhého stupně základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Prostřednictvím informačních technologií si žáci osvojují, procvičují a fixují vědomosti a dovednosti vycházející z aktuální probírané látky. Žáci se učí propojovat digitální technologie s dějepisnými vědomostmi poutavou a pro ně zajímavou formou.
 | Mgr. Lukáš Rada |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
21. 01. 2016 |
6312 |
Malé výročí, ale velký krok pro Václava Vojtěcha, prvního krajana v šestém světadílu – Antarktidě
| Jako konkrétní ukázka příkladu k tzv. „malým devítkovým“ výročím se uvádí při příležitosti 90. výročí vstupu prvního Čecha na území Antarktidy příběh PhDr. Václava Vojtěcha (1901–1932) a jeho význam pro popularizaci polárních oblastí v našich zemích.  | RNDr. Josef Herink |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
23. 08. 2019 |
1782 |
Školní sociální síť
| Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.  | Miroslav Dvořák |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
4 komentáře |
23. 06. 2016 |
8800 |