Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dokumenty k výuce: Dva tisíce slov
| Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom v událostech roku 1968, neboť na rozdíl od Akčního programu překračuje rámec Komunistické strany a vybízí k občanské aktivitě. Žáci vyhledávají informace v textu. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
|
13. 06. 2008 |
5378 |
Dokumenty k výuce: Stalinův projev na přehlídce 7. 11. 1941
| Žáci pracují s dokumentem z průběhu druhé světové války. Jednak vyhledávají informace v textu, jednak se orientují v širších souvislostech. Učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
1 komentář |
17. 06. 2008 |
6667 |
Dokumenty ve výuce: První projev Klementa Gottwalda v parlamentu
| Žáci pracují s dokumentem, který znamenal přelom ve vývoji Komunistické strany Československa. Žáci vyhledávají informace v textu, učí se vnímat nejen stránku obsahovou, ale také jazykovou.  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
|
09. 12. 2008 |
6984 |
Historická studie: Opozice ve Výmarské republice (obrazy George Grosze)
| V této aktivitě zkoumají žáci některé výtvarné práce německých autorů výmarského období, především obraz Agitátor George Grosze, a pokouší se je interpretovat, aby tak hlouběji pochopili politické, ekonomické a sociální napětí té doby. Žáci také zkoumají, jakou roli může hrát umění a umělci ve společnosti.  | Petr Albrecht |
|
|
| |
|
11. 04. 2008 |
5771 |
Kresby terezínských dětí
| Aktivita pomáhá pochopit, z jaké potřeby a v jakých podmínkách vznikaly kresby terezínských dětí a co svým autorům přinášely. Žáci se zamýšlejí nad životem dětí v Terezíně a srovnávají jej s vlastními prožitky a zkušenostmi.  | Miroslava Ludvíková |
|
|
| |
|
01. 01. 2009 |
10863 |
Web Jana Palacha – Multimediální projekt Univerzity Karlovy
| Úvodní text z homepage webu Multimediálního projektu Univerzity Karlovy (www.janpalach.cz). Web přináší příběh Jana Palacha v dobovém kontextu a příběhy dalších „živých pochodní“.  | Michal Ježek |
|
|
| |
|
14. 09. 2012 |
4139 |
Doporučení MŠMT k výuce dějin 20. století
| MŠMT vydává aktualizované doporučení k výuce dějin 20. století, a to s účinností od 1. září 2013. Upozorňujeme zejména na doplněné odkazy na další zdroje informací.  | MŠMT |
|
|
| |
|
18. 07. 2013 |
4220 |
Přílohy k Doporučení MŠMT k výuce dějin 20. století
| Přílohy jsou nedílnou součástí Doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy a navazují na článek se názvem Doporučení Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy k výuce dějin 20. století.  | MŠMT |
|
|
| |
|
18. 07. 2013 |
14002 |
Podivné století: scénář 1. projektového setkání
| V tomto bloku je snahou žáky vtáhnout do děje, ukázat důležitost psaných záznamů a seznámit s popisovaným obdobím, zejména s nebezpečím totalitního systému. V tomto období republika i svět zažívaly velmi protichůdné pocity – od euforie po skončení války až po strach z agrese. Také se prosazovaly dvě totality – komunistická a fašistická. Právě na mechanismy jejich prosazení je soustředěna pozornost.  | Mgr. Ivan Bauer, Mgr. Ivo Farský |
|
|
| |
|
18. 12. 2013 |
5146 |
CLIL: Moderní dějiny Německa
| Berlínská zeď, postavená 13. srpna 1961, byla nejznámějším symbolem studené války. Žáci si sami vyzkouší bezprostřední reakce obyvatelstva na represi a poznají život za \"železnou oponou\". Dozvědí se, jaký dopad tyto události měly na vývoj poválečného Německa včetně důvodů neprostupnosti hranic mezi státy Východního bloku a okolními státy, vzniku a pádu opevnění mezi NDR a SRN aj.
Tento CLIL výukový plán naleznete také na http://clil.nuv.cz v publikaci Cizí jazyky napříč předměty 2. st. základní školy v integraci předmětů němčina a dějepis.  | Tereza Šmídová |
|
|
| |
|
29. 04. 2014 |
7972 |