Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1989 – rok zlomů
| Vzdělávací lekce „1989 – rok zlomů“ žákům přibližuje skrze jednoduché aktivity a skupinovou práci s historickými prameny příčiny, průběh a důsledky sametové revoluce v širším kontextu celého roku 1989.  | Bc. Pavel Žalský |
|
|
| |
|
23. 10. 2019 |
754 |
20 otázek k Agresi Německa, Itálie a Japonska za II. světové války
| Žáci získají nové a trvalejší vědomosti z období II. světové války aktivní formou. Aktivita oživí výuku při získávání nových informací prací ve skupinách.  | Jarmila Boudová |
|
|
| |
|
15. 05. 2008 |
7144 |
3x Habsburská monarchie po třicetileté válce
| Žák hledá, třídí a hodnotí informace z různých zdrojů. Jak využít odborný text, obrazový materiál a historický dokument?  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
|
08. 02. 2008 |
11340 |
Alexandr Veliký
| Stěžejní částí hodiny je fiktivní dopis Alexandra Velikého z Babylónie, který se žáci pokusí doplnit a tím si vytvořit vlastní zápis z hodiny.  | Markéta Krůželová |
|
|
| |
|
22. 09. 2008 |
8484 |
Athénská demokracie
| Žáci si zábavnou formou zopakují učivo o Spartě a Athénách a dozví se zajímavé údaje o athénské demokracii.  | Markéta Krůželová |
|
|
| |
|
04. 08. 2008 |
9050 |
Bezbolestné opakování
| Aktivita pro opakování učiva předchozího ročníku na začátku školního roku. Není třeba, aby se na ni žáci intenzivně připravovali, nejsou stresováni známkováním a přitom se toho dá za 1 hodinu dost připomenout a dovést žáky k myšlenkové aktivitě.  | Lukáš Tvrďoch |
|
|
| |
|
25. 10. 2011 |
5175 |
Bojovníci proti totalitě pohledem dětí
| Ve školním roce 2008/09 se konal druhý ročník soutěže Bojovníci proti totalitě pohledem dětí, jejímž organizátorem je Ministerstvo obrany ČR spolu s mnoha dalšími partnery. Cílem žáků a studentů ze ZŠ, ZUŠ a SŠ bylo vytvořit video, audio nebo textový dokument na témata "zmapování osudů válečných veteránů, politických vězňů a příslušníků PTP perzekuovaných za komunistického režimu", "zachycení odboje v regionu školy, například z pohledu činnosti zájmových sdružení" nebo "Revoluční rok 1989". V článku je popsána zkušenost učitele vedoucího osm žáků druhého stupně ZŠ při tvorbě příspěvků do této soutěže.  | Petr Naske |
|
|
| |
|
09. 12. 2009 |
9442 |
Boření stereotypů o Romech
| Příspěvek obsahuje námět pro zařazení romské problematiky do vyučovacích hodin dějepisu. Aktivita je zaměřena na historii této národnostní menšiny a na diskusi o tom, jak je romská menšina vnímána.  | Aisis o.s. |
|
|
| |
|
28. 02. 2008 |
7707 |
Čechy za posledních Přemyslovců
| Žáci vytvářejí jeden list učebnice. Vyplňují pracovní list tak, aby jim později mohl sloužit k samostudiu.  | Anna Chocholová |
|
|
| |
|
19. 09. 2008 |
11661 |
Cena za II. světovou válku v Evropě
| Žáci vytvářejí tabulky a grafy na základě údajů zjištěných z textů o II. světové válce z různých médií. Žáci získají vědomosti o vyvražděných obcích, koncentračních táborech a lidských a materiálních nákladech na II. světovou válku aktivní formou.  | Jarmila Boudová |
|
|
| |
|
26. 09. 2008 |
5937 |