Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Vánoce) zabalené a obalené
| Článek nabízí jiný pohled na Vánoce - problematika konzumního chápání svátků v souvislosti s používáním velkého množství obalů - otázka šetrnosti k životnímu prostředí, vliv reklamy na nakupujícího atd.  | Petra Boháčková |
|
|
| |
|
19. 04. 2010 |
15976 |
1989 – rok zlomů
| Vzdělávací lekce „1989 – rok zlomů“ žákům přibližuje skrze jednoduché aktivity a skupinovou práci s historickými prameny příčiny, průběh a důsledky sametové revoluce v širším kontextu celého roku 1989.  | Bc. Pavel Žalský |
|
|
| |
|
23. 10. 2019 |
805 |
20 otázek k Agresi Německa, Itálie a Japonska za II. světové války
| Žáci získají nové a trvalejší vědomosti z období II. světové války aktivní formou. Aktivita oživí výuku při získávání nových informací prací ve skupinách.  | Jarmila Boudová |
|
|
| |
|
15. 05. 2008 |
7172 |
3x Habsburská monarchie po třicetileté válce
| Žák hledá, třídí a hodnotí informace z různých zdrojů. Jak využít odborný text, obrazový materiál a historický dokument?  | Zdeněk Sotolář |
|
|
| |
|
08. 02. 2008 |
11365 |
Aborigines a ti druzí – minulost a současnost některých domorodých skupin obyvatelstva v různých částech světa
| Příspěvek pojednává o pěti domorodých skupinách obyvatelstva z různých koutů světa (Aboriginci, Berbeři, Eskymáci, Indiáni a Kurdové). Nedílnou součástí má být poznání jejich běžného života v minulosti i současnosti. A v návaznosti na to zjištění, jak se jejich společensko-politické postavení měnilo (či nikoli) v porovnání s nově příchozími bělochy, kteří postupně obsazovali a mocensky ovládali území původně osídlená právě výše zmiňovanými domorodými skupinami.  | Aleš Franc |
|
|
| |
|
11. 06. 2009 |
11430 |
Aby spravedlnost fungovala
| V průběhu lekce si žáci uvědomí, co je obsahem pojmu spravedlnost a jak těžké může být zpracování situace v posouzení "spravedlivý" - "nespravedlivý". Žáci si tak mohou ujasnit své vlastní hodnotové postoje. Je vhodné, aby žáci během aktivit pochopili, že roli hrají pravidla (zákony), a často je proto nutná přítomnost nezávislého posuzovatele (soudce). Dále se žáci v souvislosti s rolí v aktivitě Puzzle mohou zamyslet nad svými povahovými vlastnostmi.
Práce probíhá ve skupinách, zásadní je zde reflexe v podobě učitelem řízené diskuse.  | Martina Röhlichová, COV |
|
|
| |
|
16. 11. 2012 |
6521 |
Aktivita: Když se ztratí kouzelná hůlka
| Aktivita z publikace Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu autorek Dany Moree a Petry Morvayové vám může pomoci naplňovat cíle multikulturní výchovy.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
02. 06. 2010 |
10005 |
Aktivita: Kladný hrdina
| Inspirativní článek pro rozvoj vědomí plurality hodnot, pracující se znalostí pohádek a jejich kladných postav.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
17. 05. 2010 |
8996 |
Aktivita: Krakonoš trochu jinak
| Aktivita z publikace „Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy ke vhledu” pracuje s našimi stereotypními předsudky a představami o kladných pohádkových postavách. Je založena na diskuzi a opírá se o čtení různorodých mediálních textů. Přispívá k reflexi našeho vnímání druhých lidí.  | Dana Moree |
|
|
| |
1 komentář |
11. 06. 2010 |
12402 |
Aktivita: Není čert jako čert
| Jedna z aktivit pro multikulturní výchovu z publikace Dvakrát měř, jednou řež z autorské dílny společnosti Člověk v tísni o. p. s.  | Dana Moree |
|
|
| |
|
24. 05. 2010 |
16317 |