Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
10. 12. 2009 |
19393 |
Podzimníčkové
| Projekt se skládá z vycházky do podzimního lesa a tvořivé práce s poznatky získanými během vycházky, při které se žáci seznamují se změnami, které nastávají v podzimní krajině, učí se od sebe rozlišit některé druhy stromů, vyhledávají o nich informace a učí se vnímat stromy jako živé přírodniny. Ve škole projekt prolíná hodinami výtvarné, literární a hudební výchovy.  | Václava Zajícová |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
09. 12. 2009 |
13199 |
Ostrovy
| Týdenní projekt vede skupiny k budování týmové práce a spolupráce. Téma Ostrovy navozuje přirozeně představu nutnosti vystačit si spolu, pomoci si, rozdělit si úkoly. Těžiště leží v pozorování krajiny, jejím popisu, zorientování se, řešení drobných problémových úkolů.  | Bohuslava Lormanová |
Teoretický příspěvek aplikační příspěvek
|
|
|
|
|
12. 09. 2009 |
8640 |
Třídění odpadů (AJ)
| Seznámení dětí s tříděním odpadů a ekologickým chováním; osvojování si základních principů chování člověka k přírodě, nastavení pravidel, konfrontace se současností, diskuse a hra.  | Hana Foltová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
15. 09. 2009 |
8532 |
Montessori: Projekt Světlo
| Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Světlo realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Projektové aktivity jsou rozděleny do několika témat, v rámci kterých si žáci osvojují nové vědomosti a dovednosti. Příspěvek je doplněn mnoha zajímavými přílohami.  | Kamila Randáková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
04. 02. 2008 |
15212 |
Svět lidí a svět zvířat
| Úvodní článek k seriálu článků, které popisují celoroční projekt zaměřený na práci se čtyřmi knihami autorky Astrid Lindgrenové. Jeho součástí je i popis práce s myšlenkovou mapou. Projekt je určen pro žáky 1. stupně a zaměřuje se na shody a rozdíly ve světě zvířat a ve světě lidí.  | Romana Lisnerová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
04. 01. 2008 |
16726 |
Sluníčko
| Žáci v kruhu diskutují o změnách v přírodě souvisejících s létem. Poté se naučí písničku Colours. Další aktivitou je skupinová práce, při které podle daných instrukcí vyrobí maketu slunce, cílem je dodržet pořadí barev zadaných v angličtině. Hotovou práci si skupiny vymění a navzájem zhodnotí.  | Marie Horčičková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
05. 06. 2009 |
11156 |
Jarní rostliny ve skupinách
| Příspěvek obsahuje pracovní listy (čtverce) pro skupinovou práci v 1. nebo 2. ročníku na téma Jarní rostliny.  | Pavla Schneiderová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
11. 03. 2009 |
14891 |
Co si představím, když se řekne jaro?
| Článek popisuje projekt, ve kterém žáci pojmenovávají a třídí znaky jara podle zadaných témat, a učí se pracovat ve skupině podle stanovených pravidel.  | Monika Matejová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
26. 08. 2008 |
20606 |
Montessori: Projekt Voda
| Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Voda realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Žáci v rámci projektu procvičují čtení, psaní, gramatiku, počítání, sestavují příběhy, dopisy a básničky a pracují na pokusech. Součástí projektu jsou exkurze a výlety.  | Kamila Randáková |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
07. 12. 2009 |
39877 |