Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Rozmanitost přírody

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL na 1. stupni ZŠ – Project The Water Cycle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt Water comes and goes! pro 1. stupeň ZŠ byl zpracován týmem odborných učitelů (Anna Aimone, Luisa de Giorgi, Maria Rosaria Leone, Sandra Teagno) ZŠ v Turíně jako CLIL práce pokrývající 5 lekcí za měsíc (celkem 20 vyučovacích hodin). Projekt spojuje přírodovědu a cizí jazyk a je určen žákům od 3. do 6. třídy. Ústřední postava Miss Droppy provází žáky celým projektem a pomáhá jim porozumět prostředí, kde se nachází voda, dále molekule, koloběhu a změně stavu vody i atmosférickým jevům. Příspěvek a prezentace obsahují pracovní listy, poslechové vstupy a obrazový materiál, fotografie příkladů práce žáků i podrobně rozpracovaný plán projektu do 6 kroků. Slouží jako velice zdařilý příklad dobré praxe ze základní školy San Maouro v italském Turíně.
Autor Tereza Šmídová

Přírodní učebna - Podmínky života na Zemi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Přírodní učebna - pomocí vlastních zkušeností si žáci ověřují podmínky života na Zemi (vzduch, voda, půda, živiny, světlo, teplo).
Autor Eva Krafková

Projektový den Hospodaření s odpady, ochrana přírody

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Námět na projektový den, který byl podpořen v rámci programu MŠMT ČR Podpora rozvoje EVVO ve školách v roce 2009 a uskutečnil se během školy v přírodě.
Autor Marie Magerová

Kdo je v lese doma?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Námět na projektový den, který byl realizován v rámci projektu podpořeného MŠMT ČR Podpora EVVO ve školách v roce 2009.
Autor Marie Magerová

Přírodní učebna – ovoce a zelenina

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Učitel pomocí myšlenkové mapy zjišťuje, jaké druhy ovoce a zeleniny žáci znají, a pak dále rozvíjí jejich znalosti.
Autor Eva Krafková

Roční období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.
Autor Růžena Pekařová

Podzimníčkové

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt se skládá z vycházky do podzimního lesa a tvořivé práce s poznatky získanými během vycházky, při které se žáci seznamují se změnami, které nastávají v podzimní krajině, učí se od sebe rozlišit některé druhy stromů, vyhledávají o nich informace a učí se vnímat stromy jako živé přírodniny. Ve škole projekt prolíná hodinami výtvarné, literární a hudební výchovy.
Autor Václava Zajícová

Montessori: Projekt Voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje dvouměsíční projekt Voda realizovaný v rámci vyučovacího předmětu Kosmická výchova. Žáci v rámci projektu procvičují čtení, psaní, gramatiku, počítání, sestavují příběhy, dopisy a básničky a pracují na pokusech. Součástí projektu jsou exkurze a výlety.
Autor Kamila Randáková

Přírodní učebna – poznáváme kouzlo bylinek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Během aktivity se žáci učí poznávat bylinky, aktivně se zapojují do přípravy bylinkové spirály v přírodní učebně.
Autor Eva Krafková

Přírodní učebna – násobilka se zvířátky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Pomocí činnostního učení si žáci osvojí a procvičí násobilku na základě praktických příkladů z běžného života.
Autor Eva Krafková
Celkem: 76