Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Rozmanitost přírody

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Praktické činnosti ve výuce geologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje praktické činnosti, které žáky seznamují se základními pojmy z geologie a mineralogie.
Autor Alena Tučímová

Naše království

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedná se o projekt zaměřený na skupinovou práci. Žáci se po dobu projektu stávají součástí malé skupiny, ve které se učí naslouchat druhým lidem, formulovat vlastní názor na řešení určitých situací a problémů, zapojovat se do diskuze v malé skupině, přijímat názory druhých, přijímat nové role při plnění úkolů, porozumět prezentovanému sdělení a prezentovat výsledky práce skupiny.
Autor Alena Machovská

Centra aktivit: Roční období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku v jednom dni pracují v centrech aktivit a plní úkoly podle pokynů v zadání na téma „Roční období“. V hodnotícím kruhu svou práci odprezentují.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Posviťme si na rostliny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si uvědomí, že rostliny ke svému zdravému růstu potřebují světlo. Pochopí, že světlo je životodárné. Zjistí, že rostliny mohou růst i ve tmě, ale jejich tělo tím bude deformované.
Autor Helena Putyerová

Výukový blok voda

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ve 4. ročníku zařazuji do výuky projekt Voda, který prolíná předměty český jazyk, matematika, vlastivěda, přírodověda a hudební výchova. Žáci v bloku 12 hodin (projektové vyučování) studovali vodu v jejích různých projevech a zobrazeních, včetně zobrazení v naučné a krásné literatuře. V uvedené dvouhodinovce jsem navázala na předchozí práci a pak žáci četli samostatně k tomu účelu přinesené naučné texty. Hodina byla zaměřena na sdílení o přečteném, využitá metoda práce je variací metody popisované jako Učíme se navzájem. Žáci si sdělovali, co se dozvěděli nového, ale v další fázi měli připravit společnou prezentaci nových informací pro ostatní. Prezentace probíhala v prostoru, který je ve třídě vyčleněn speciálně pro sdílení nových informací získaných studiem. Samotným závěrem bylo shrnutí nových poznatků a vyhodnocení hodiny, které jsem provedla. Dvouhodinovka měla uzavřít celý vyučovací blok, ale protože ještě nebyly vyhodnoceny některé pokusy a uzavřeny všechny diskuse, bylo se žáky dohodnuto, že blok dokončí a vše zhodnotí v bloku hodin, který následuje příští den. Výuka proběhla na ZŠ a MŠ Všenory.
Autor Hana Hrušková

Od pramene ku prameni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Projektový den na 1. stupni ZŠ, který se věnuje znalostem a dovednostem ze vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět formou soutěže. V projektu se realizují mezipředmětové vztahy, je zde zakomponováno PT Environmentální výchova a dochází také k utváření a rozvoji klíčových kompetencí.
Autor Iveta Hudzietzová

Chtěli bychom v naší obci postavit koupaliště

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktický příspěvek je zaměřen na popis jedné vyučovací hodiny, v jejímž průběhu žáci (na základě práce ve skupinách) zjišťují, co všechno je zapotřebí pro zbudování koupaliště v obci. Žáci se učí diskutovat nad návrhy, přednášet svá stanoviska a protinávrhy.
Autor Alena Matušková

Brouček Péráček s interaktivní tabulí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Námět pro práci s interaktivní tabulí v 1. ročníku ZŠ zaměřený na možnost kombinovat IT se skupinovou, individuální i samostatnou prací ve vyučování českého jazyka – uvolňovací cviky, psaní, čtení.
Autor Růžena Pekařová

Ostrovy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Týdenní projekt vede skupiny k budování týmové práce a spolupráce. Téma Ostrovy navozuje přirozeně představu nutnosti vystačit si spolu, pomoci si, rozdělit si úkoly. Těžiště leží v pozorování krajiny, jejím popisu, zorientování se, řešení drobných problémových úkolů.
Autor Bohuslava Lormanová

Třídění odpadů (AJ)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení dětí s tříděním odpadů a ekologickým chováním; osvojování si základních principů chování člověka k přírodě, nastavení pravidel, konfrontace se současností, diskuse a hra.
Autor Hana Foltová
Celkem: 76