Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Rozmanitost přírody

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Malý chovatel

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jednodenní projekt proběhl ve 2. ročníku ZŠ. Základními rozvíjenými dovednostmi je čtení s porozuměním a kritické vyhledávání informací s využitím internetu.
Autor Pavlína Hublová

Zvířata kolem nás aneb Vyhledej, naměř, prezentuj

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Procvičovaným učivem projektu jsou podnebná pásma světa a živočichové, kteří se zde vyskytují. Další znalosti, které žáci v projektu rozvíjejí, vycházejí z učiva matematiky, vlastivědy a českého jazyka.
Autor Pavlína Hublová

Na stopě přírodě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje venkovní výukovou aktivitu zaměřenou na podporu schopnosti žáků prvního stupně základní školy vyhledávat a rozpoznávat přírodniny v jejich bezprostředním okolí podle charakteristických znaků a vzájemně přírodniny porovnávat podle konkrétních kritérií. Aktivita přispívá k rozvoji senzitivity žáků k přírodní rozmanitosti a podporuje jejich vnímání přírody různými smysly.
Autor Jakub Holec

Srnčí sluch

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita v přírodě se zaměřuje na rozvoj smyslů, zejména sluchu, při vnímání přírody a orientaci v přírodě. Jedná se o hru, v níž vždy jeden žák hraje srnu, která se snaží za pomoci svého dokonalého sluchu odhalit pomalu se přibližující spolužáky, kteří hrají rysy.
Autor Jakub Holec

Ochrana člověka za běžných rizik a mimořádných událostí – povodně

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Od zavedení nových kurikulárních dokumentů se problematika Ochrany člověka za běžných rizik a mimořádných událostí (OČMU) stala nedílnou součástí vzdělávání od mateřských až po střední školy. V roce 2013 v rámci revize rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání navíc došlo k větší specifikaci a rozšíření této problematiky. Hasičský záchranný sbor ČR jako odborný garant si velice dobře uvědomuje náročnost koncepční přípravy na výuku a snaží se v maximální možné míře podporovat vyučující v jejich náročné práci.
Autor Martina Talichová

Naše království

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jedná se o projekt zaměřený na skupinovou práci. Žáci se po dobu projektu stávají součástí malé skupiny, ve které se učí naslouchat druhým lidem, formulovat vlastní názor na řešení určitých situací a problémů, zapojovat se do diskuze v malé skupině, přijímat názory druhých, přijímat nové role při plnění úkolů, porozumět prezentovanému sdělení a prezentovat výsledky práce skupiny.
Autor Alena Machovská

Rádi bychom věděli, co přináší štěstí – ČTYŘLÍSTEK

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Přináší čtyřlístek štěstí? Dozvíme se o něm mnoho zajímavých informací, tvoříme slova složená, procvičujeme dělení a zjišťujeme, co máme se spolužáky společného. Připomeneme si i populární stejnojmenný komiks.
Autor Hana Kleisová

Ostrovy objevů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek Ostrovy objevů přináší inspiraci na celoroční projekt jak pro celou školu, tak i pro zájmové vzdělávání. V příspěvku najdete vybrané aktivity, hry a návodná videa na pokusy, která se dají využít i běžně při výuce, na školách v přírodě, komunitních akcích apod. Tajemství jednotlivých ostrovů poznávali a po celý školní rok odhalovali žáci ze základní školy ve Stráži (okr. Tachov).
Autor Jaroslava Pachlová

Bublinová škola

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvořivé pokusohraní je soubor jednoduchých pokusů a tento článek je výběrem z části nazvaný Bublinová škola. Příspěvek nabízí inspiraci a praktické návody, jak využít při výuce nebo zájmové činnosti se žáky experimenty a hry s bublinami. V textu najdete návody na bublinové roztoky, bublinová pracoviště, popisy pokusů a dalších aktivit. Vše prakticky vyzkoušeno na ZŠ ve Stráži (okr. Tachov).
Autor Jaroslava Pachlová

Posviťme si na rostliny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si uvědomí, že rostliny ke svému zdravému růstu potřebují světlo. Pochopí, že světlo je životodárné. Zjistí, že rostliny mohou růst i ve tmě, ale jejich tělo tím bude deformované.
Autor Helena Putyerová
Celkem: 76