Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Rozmanitost přírody

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bramborový den

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Podzimní polodenní tematické vyučování s tématem brambor – počítání s bramborami a pohybové aktivity v prvním pololetí 1. ročníku ZŠ.
Autor Pavlína Hublová

Brouček Péráček s interaktivní tabulí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Námět pro práci s interaktivní tabulí v 1. ročníku ZŠ zaměřený na možnost kombinovat IT se skupinovou, individuální i samostatnou prací ve vyučování českého jazyka – uvolňovací cviky, psaní, čtení.
Autor Růžena Pekařová

Bublinová škola

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tvořivé pokusohraní je soubor jednoduchých pokusů a tento článek je výběrem z části nazvaný Bublinová škola. Příspěvek nabízí inspiraci a praktické návody, jak využít při výuce nebo zájmové činnosti se žáky experimenty a hry s bublinami. V textu najdete návody na bublinové roztoky, bublinová pracoviště, popisy pokusů a dalších aktivit. Vše prakticky vyzkoušeno na ZŠ ve Stráži (okr. Tachov).
Autor Jaroslava Pachlová

Centra aktivit: Podzim s drakem Mrakem – geometrické tvary a logické řady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozpoznají znaky podzimu, pojmenují je, zároveň také rozeznají a pojmenují geometrické tvary. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Centra aktivit: Roční období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku v jednom dni pracují v centrech aktivit a plní úkoly podle pokynů v zadání na téma „Roční období“. V hodnotícím kruhu svou práci odprezentují.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Chtěli bychom v naší obci postavit koupaliště

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktický příspěvek je zaměřen na popis jedné vyučovací hodiny, v jejímž průběhu žáci (na základě práce ve skupinách) zjišťují, co všechno je zapotřebí pro zbudování koupaliště v obci. Žáci se učí diskutovat nad návrhy, přednášet svá stanoviska a protinávrhy.
Autor Alena Matušková

CLIL na 1. stupni ZŠ – Project The Water Cycle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt Water comes and goes! pro 1. stupeň ZŠ byl zpracován týmem odborných učitelů (Anna Aimone, Luisa de Giorgi, Maria Rosaria Leone, Sandra Teagno) ZŠ v Turíně jako CLIL práce pokrývající 5 lekcí za měsíc (celkem 20 vyučovacích hodin). Projekt spojuje přírodovědu a cizí jazyk a je určen žákům od 3. do 6. třídy. Ústřední postava Miss Droppy provází žáky celým projektem a pomáhá jim porozumět prostředí, kde se nachází voda, dále molekule, koloběhu a změně stavu vody i atmosférickým jevům. Příspěvek a prezentace obsahují pracovní listy, poslechové vstupy a obrazový materiál, fotografie příkladů práce žáků i podrobně rozpracovaný plán projektu do 6 kroků. Slouží jako velice zdařilý příklad dobré praxe ze základní školy San Maouro v italském Turíně.
Autor Tereza Šmídová

Co si představím, když se řekne jaro?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek popisuje projekt, ve kterém žáci pojmenovávají a třídí znaky jara podle zadaných témat, a učí se pracovat ve skupině podle stanovených pravidel.
Autor Monika Matejová

Desatero domácí ekologie

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Během projektu si žáci uvědomí důležitost ekologického chování každého z nás v běžném životě. Výsledkem práce je vytvoření ekologického nápadníku pro domácnost, který si žáci odnesou domů a jeho obsah se snaží uplatňovat v praxi. Projekt obsahuje řadu námětů na činnosti v nejrůznějších předmětech.
Autor Mirka Gardoňová

Didaktická hra – Chráněná oblast

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci si prostřednictvím této hry upevňují povědomí o ochraně přírody. Zamýšlí se nad činností člověka ve vztahu k přírodě a nad poškozováním a ochranou přírody.
Autor Mgr. Libuše Sochorová
Celkem: 76