Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Hodiny, hodinky – hrajeme si s časem
| I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.  | Pavlína Hublová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
23. 05. 2018 |
5753 |
Centra aktivit: Kalendář – dny v týdnu, měsíce, plánování
| Žáci 2. ročníku během dvou dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu napíší písemnou práci nebo test, která slouží vyučujícímu jako zpětná vazba.  | Učitelé škol zapojených v projektu |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
16. 04. 2014 |
7807 |
Jak si uděláme zeměkouli
| Článek uvádí inspirace z knihy Mileny Lukešové Jak si uděláme zeměkouli. Odkazuje na různé webové stránky, které je možné využít ve výuce nejen předmětů z oblasti Člověk a svět.  | Milena Lukešová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
18. 04. 2013 |
16963 |
Významné dny a svátky
| Motivace soutěžní aktivitou, brainstorming + diskuse nad uvedeným tématem, výklad a charakteristika významných dnů a svátků, didaktická hra Významné dny a svátky, díky níž se žáci učí pracovat s kalendářem, vyhledávají údaje. Pracují s pojmy významný den, svátek, den pracovního klidu a rozumí jejich obsahu. Závěrečné hodnocení a ověření získaných znalostí.  | Libuše Sochorová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
1 komentář |
08. 06. 2011 |
9315 |
Kalendář
| Článek popisuje průběh projektu, který byl realizován ve třetím ročníku základní školy. Lze ho však s drobnými úpravami použít v jakémkoliv ročníku na 1. stupni základní školy. Jeho cílem bylo vytvoření celoročního měsíčního kalendáře, který si žáci na závěr projektu vystavili a používali ho ve své kmenové třídě. Mimo toho získali mnoho nových vědomostí a dovedností z různých předmětů, které si zároveň propojili do nových souvislostí.  | Mirka Gardoňová |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
2 komentáře |
19. 04. 2011 |
14430 |
Advent
| Šesti pracovními listy a mnoha náměty k další činnosti si žáci prohloubí své povědomí o významu adventní doby a tradic v předvánočním a vánočním čase. Přiblíží se jim tím i způsob života našich předků, jejich prožívání této doby.  | Bohuslava Lormanova |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
10. 12. 2009 |
20890 |
Projekt Svatý Martin
| V průběhu cca 3 dnů se žáci na základě textů o svatém Martinovi a četby legendy seznámí se zvyky a tradicemi svátku tohoto světce. Projekt obsahuje řadu námětů na činnosti v nejrůznějších předmětech, převažuje práce s textem s důrazem na čtenářskou gramotnost.  | Bohuslava Lormanova |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
09. 12. 2009 |
45943 |
Objevování jazyků
| Příprava na sběr cizích slov o prázdninách. Po prázdninách se žáci o nová slovíčka podělí a zařadí do oblastí (restaurace, letiště, nakupování, info pro turisty) s pomocí mind-maps.  | Angelski Nevenka |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
04. 09. 2009 |
6984 |
Čas
| Učivo tematického celku Lidé a čas v předmětech druhého ročníku ZŠ.  | Dana Bezděková |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
1 komentář |
05. 05. 2009 |
10464 |
Staré časy bez techniky
| Jednodenní celoškolní projekt pro rozvoj pěti smyslů uprostřed přírody.  | Hana Pilařová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
3 komentáře |
05. 03. 2009 |
16560 |