Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Lidé kolem nás > 2. období > rozlišuje základní rozdíly mezi lidmi, obhájí...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co nevíme o bramborách?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v Základní škole nám. Curieových v Praze pod vedením paní učitelky Radky Pištorové. Zároveň s naplňováním vzdělávacího obsahu byly stanoveny cíle zaměřené na rozvíjení dovedností komunikace a práce ve skupině a jejího hodnocení. V zachycené ukázce formativního hodnocení se prolíná působení tří činitelů, kterými jsou učitel, žák a spolužáci. Zdroji pro toto hodnocení jsou vlastní hodnocení žáka, vrstevnické hodnocení a poskytování efektivní zpětné vazby učitelem.
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Skupinová práce na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.
Autor Jan Šindelář

Papiertheater

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Využití metody k motivaci a k zamyšlení nad problematikou "zapomenutých dětí", následná diskuse, zapojení dramatických prvků, malování a vytváření jednoduchých kulis. Tvorba vlastních příběhů.
Autor Ivana Frýbová

Sluneční znamení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Jednodenní projekt během něhož se žáci seznamují a objasňují pojem zvěrokruh. Pracují ve skupinách a vytvářejí prezentační plakáty, které představují jednotlivá sluneční znamení. Zamýšlejí se nad svými společnými i odlišnými povahovými vlastnostmi a učí se vnímat druhé lidi jako neopakovatelné jedince.
Autor Mirka Gardoňová

Jak se vyvinuly jazyky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Skupinka žáků představuje národ usazený v kotlině. Seznámí se s reáliemi a jazykem daného národa. Poznávají rozrůznění jazyků, odlišnost novotvarů daných územním uspořádáním a pracují se slovními výpůjčkami. Hledají příbuzné jazykové rodiny.
Autor Soča Fidler

Zajímaví lidé mezi námi – povolání kněz

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Příspěvek popisuje aktivitu, která je součástí celoročního projektu. Žáci se seznamují a diskutují se zajímavými lidmi z jejich okolí. Projekt je realizován v málotřídní základní škole Čeperka.
Autor Zdeněk Jonák

Co nevíme o ...?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.
Autor Mgr. Simona Šedá

Was sagen die Sagen – Co vypovídají pověsti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Mezinárodní projekt eTwinning využívá literární formu komiksu pro zpracování regionálních pověstí města a nejbližšího okolí. Je realizovaný v německém jazyce. Žáci vyhledávají regionální pověsti, zestručňují je, kreslí k nim obrázky a přidávají popisky v německém jazyce.
Autor Ivana Klimešová

Mentálně postižení mezi námi

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Jde o aktivitu s využitím dokumentárního filmu, která pomáhá odtabuizovat téma mentálně postižených i jinak handicapovaných lidí, kteří žijí vedle nás. Žáci mají možnost si janěji uvědomit, že o kvalitě člověka nesvědčí jen jeho inteligence a dosažené vzdělání, ale i schopnost soucítit, ochota pracovat a myslet na druhé.
Autor Vlasta Vyčichlová

Jak se učí jinde?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, který vznikl z vlastní iniciativy žáků. Zajímalo je, jak se učí v jiných zemích světa a jak to v tamních školách vypadá. Během realizace žáci v praxi využívali svých znalostí českého jazyka, našeho světa, anglického jazyka i informatiky.
Autor Mirka Gardoňová
Celkem: 20