Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Lidé kolem nás > 2. období > vyjádří na základě vlastních zkušeností základní...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co o tobě víme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výuková aktivita Co o tobě víme vede žáky k tomu, aby si uvědomili, proč je důležité dodržovat zdravý a bezpečný přístup při práci s digitálními technologiemi. Žáci si nejprve zážitkovým způsobem uvědomí, jaké informace o sobě chtějí druhým sdělovat. Poté si společně ve třídě metodou sněhová koule vyberou 10 nejdůležitějších zásad bezpečného chování na digitálních technologiích. Jedná se o aktivitu, kterou může realizovat každý učitel – bez přímého použití technologií. K této aktivitě nejsou potřeba žádné speciální pomůcky.
Autor Andrea Tláskalová

Klíčení, aneb rosteme s dětmi II.

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

První pokračování seriálu o velmi podařeném projektu, jehož metodicky velmi inspirativní výstupy se mohou hodit leckomu z vás.

Autor Jakub Kořínek

Sluneční znamení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Jednodenní projekt během něhož se žáci seznamují a objasňují pojem zvěrokruh. Pracují ve skupinách a vytvářejí prezentační plakáty, které představují jednotlivá sluneční znamení. Zamýšlejí se nad svými společnými i odlišnými povahovými vlastnostmi a učí se vnímat druhé lidi jako neopakovatelné jedince.
Autor Mirka Gardoňová

Předsudky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci na vybraných příkladech poznají, co jsou to předsudky a jaké mohou mít pro náš život negativní důsledky.
Autor Monika Matejová

Lidské vlastnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci charakterizují vybrané lidské vlastnosti; posuzují, zda jsou pozitivní nebo negativní, a zamýšlejí se nad tím, jaké důsledky plynou pro člověka, u něhož se určitá vlastnost projevuje. Dále se učí pracovat ve skupině podle stanovených kritérií.
Autor Monika Matejová

Jak se správně chovat v městské hromadné dopravě (MHD)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Výkladový list se základními pravidly chování při cestování městskou hromadnou dopravou a aktivity k jejich praktickému nácviku nanečisto ve třídě.
Autor Tomáš Sokolář

Tmavomodrý svět aneb Jak „vidí“ svět nevidomí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Seznámení se světem nevidomých „zevnitř i zvenku“ – prožitek – jaké to je nevidět, jak jim můžeme pomoci. Hry a aktivity zaměřené na "osahání" prostředí všemi možnými smysly kromě zraku, v druhé půli beseda s nevidomým, který přišel i s vodícím psem a instruktorkou rehabilitace a rekvalifikace nevidomých.
Autor Jana Dočkalová

Tvorba školních pravidel

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Nabízíme inspiraci všem, kteří mají chuť připravit taková pravidla chování žáků, která budou nejen všemi žáky respektována, ale o kterých bude většina žáků přesvědčena, že respektují jejich přání a připomínky.
Autor Mgr. Maja Bihelerová

Přejatá slova

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek ukazuje možnosti využití metod kritického myšlení v hodinách jazykové výchovy.
Autor Jarmila Filipcová

Skrytá tvář autorky detektivek

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.
Autor Jan Čáp
Celkem: 14