Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
O černém mlynáři
| O černém mlynáři je příběhové drama propojené s výukou prvouky tak, aby si žáci měli možnost něco z učiva „zažít“. Děti se blíže seznámí s povoláním mlynáře a pokusí se zaujmout postoj k porušení slibu. Lekce byla realizovaná v 2. ročníku ZŠ.  | Alena Machovská |
|
|
| |
|
19. 04. 2017 |
4348 |
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
|
|
| |
|
10. 12. 2009 |
16975 |
Umění – J. Pollock – Abstraktní malba, technika dripping, Jackson Pollock
| Zábavné, výtvarné odpoledne pro rodiče a děti s malířem Jacksonem Pollockem.  | Hana Foltová |
|
 |
| |
|
15. 09. 2009 |
9985 |
Jak se správně chovat u stolu
| Žáci pracují s 12 pracovními listy, které se zaměřují na kulturu stolování, průzkum návyků při jídle, názory na slušné chování, používání asijských hůlek při jídle, slovní zásobu týkající se názvů potravin a jídel v mezinárodních jazycích. 4 pracovní listy se věnují stolování v Chorvatsku, mj. rozšiřují slov. zásobu Chorvatštiny o témata ovoce a zelenina. Materiál lze využít samostatně pro práci ve skupině, individuální výuku, jako domácí práci, pro opakování nebo prohloubení učiva.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
 |
| |
|
07. 09. 2009 |
11119 |
Křestní jména
| Žáci se zabývají různými variantami svého křestního jména a poznávají, jak k různým variantám přišli. Zjistí původní význam svého jména, od rodičů zjišťují motivaci výběru jména a zvyky a obyčeje při výběru, objevují příbuznost jmen v cizích jazycích.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
|
| |
|
04. 09. 2009 |
14733 |
Klávesnice
| Žáci poznávají klávesové zkratky dle jejich funkcí. V první aktivitě se snaží ve dvojicích pojmenovat skupinu šesti klávesnicových zkratek (Page Up, Down…). V navazující aktivitě spojují další zkratky s anglickým a českým vysvětlením. Dále poznávají funkce stisknutím kombinace kláves s Ctrl. Nakonec se snaží pojmenovat význam symbolů na klávesách. Řešení vyhledávají v pomůckách jako např. v učebnici ICT a dvojjazyčném slovníku.  | Gabriela Baladová |
|
|
| |
|
30. 07. 2009 |
7133 |
Příjmení
| Žáci pracují s původem svého příjmení, porovnávají různé formy, převzaté z cizích jazyků. Poznávají příjmení, která vznikla z názvů řemesel. Snaží se vypátrat původ jmen slavných lidí.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
|
| |
|
30. 07. 2009 |
8907 |
Hračkářství
| Pracovní list – omalovánka a vystřihovánka k rytmické říkance Hračkářství.  | Iva Fastová |
|
|
| |
|
06. 07. 2009 |
6105 |
Prázdniny
| Děti si v kruhu sdělují své prázdninové plány, tj. kam pojedou, jakým dopravním prostředkem, atd. Poté se naučí písničku Wheels on the Bus, text doprovází pohybem. Následuje debata o zásadách bezpečnosti pro chodce a cyklisty. V praxi si pravidla vyzkoušejí žáci na dopravním hřišti. Na závěr ve skupinách sestaví desatero bezpečného chodce a cyklisty. Navzájem si skupiny pod vedením učitele poskytnou zpětnou vazbu.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
05. 06. 2009 |
8946 |
Já
| Žáci si posílají míč dokola a každý má za úkol se za něco pochválit. Ve druhém kole každý poděkuje někomu ze spolužáků za konkrétní věc, kterou by chtěl ocenit. Následuje samostatná práce žáků – výroba knížky v angličtině o sobě. Na závěr si děti zvolí, kterému ze spolužáků svoji knížku přečtou.  | Marie Horčičková |
|
|
| |
|
02. 06. 2009 |
6172 |