Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Lidé kolem nás

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co nevíme o ...?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.
Autor Mgr. Simona Šedá

Cesta do Stokorcového lesa (dětská práva)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt je zaměřen na seznámení žáků s dětskými právy, motivován je postavičkou Medvídka Pú. Projekt je připraven tak, aby lektorovi maximálně usnadnil realizaci, nutné je do prezentací jen doplnit obrázky z uvedených zdrojů.
Autor Mgr. Petra Kalibová

Kdo a proč utíká?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žák se seznámí s pojmy uprchlík, migrace, emigrace. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků se vcítí do pocitů uprchlíků, odhalí důvody emigrace, vyhledává informace vztahující se k jednotlivým státům. Uvědomuje si důležitost a potřebnost domova jako místa bezpečí.
Autor Petra Slámová

Hry a peníze - programy pro rozvoj finanční gramotnosti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Nabízíme úvodní kapitoly ze sbírky Hry a peníze: programy pro rozvoj finanční gramotnosti. Tato sbírka je určena především vedoucím dětských kolektivů, kteří se chtějí věnovat tématu finanční gramotnosti v oddílech a hledají náměty, jak se oblasti věnovat hravou formou. Téma finanční gramotnosti se v současné době objevuje i v systému školního vzdělávání, avšak tato publikace nabízí alternativní, hravou formu vhodnou pro volnočasové aktivity dětí a mládeže. Aktivity mohou využít i učitelé ve výuce nebo na škole v přírodě apod.
Autor Junák - svaz skautů a skautek ČR

Multikultura – Reálie vybraných zemí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Zábavné odpoledne pro rodiče a děti – aktivně se podílející v přípravě a realizaci. Poznávání různých kultur, zemí a jejich tradičních rysů.
Autor Hana Foltová

Olomouc - srdce Hané

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzdělávací program v Lanovém centru PROUD Olomouc pod názvem Olomouc - srdce Hané je zaměřený na poznání historických památek města Olomouce formou zážitkové pedagogiky.
Program je určený pro třídy 1. stupně základních škol olomouckého regionu a je koncipovaný jako součást školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání.
Program je realizován formou strategické hry (3,5 hod), která se skládá z jednotlivých částí, během kterých mají žáci za úkol poskládat plán centra města Olomouce, získat "poztrácené" památky města (zavěšené na lanových překážkách), umístit je na správné místo plánu a na konci získané památky prezentovat ostatním.
Autor Lenka Chytilová

Skupinová práce na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.
Autor Jan Šindelář

Moji spolužáci = moji kamarádi, část 1

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření dobrých vztahů v třídním kolektivu. Smyslem projektu je podpořit a rozvinout u žáků jejich kladné povahové vlastnosti a eliminovat záporné vlastnosti. Žáci jsou během daných aktivit vedeni k tomu, aby se nikdo ze spolužáků nepovyšoval nad ostatní a také naopak aby nikdo nebyl z kolektivu vylučován.
Autor Šárka Mikesková

Moji spolužáci = moji kamarádi, část 2

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření dobrých vztahů v třídním kolektivu. Smyslem projektu je podpořit a rozvinout u žáků jejich kladné povahové vlastnosti a eliminovat záporné vlastnosti. Žáci jsou během daných aktivit vedeni k tomu, aby se nikdo z nich nepovyšoval nad ostatní a také naopak, aby nikdo nebyl z kolektivu vylučován. Článek je volným pokračováním článku Moji spolužáci = moji kamarádi, část 1.
Autor Šárka Mikesková

Roční období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.
Autor Růžena Pekařová
Celkem: 66