Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Co nevíme o ...?
| Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.  | Mgr. Simona Šedá |
|
|
| |
|
31. 01. 2018 |
5394 |
Cesta do Stokorcového lesa (dětská práva)
| Projekt je zaměřen na seznámení žáků s dětskými právy, motivován je postavičkou Medvídka Pú. Projekt je připraven tak, aby lektorovi maximálně usnadnil realizaci, nutné je do prezentací jen doplnit obrázky z uvedených zdrojů.  | Mgr. Petra Kalibová |
|
|
| |
2 komentáře |
01. 11. 2011 |
5622 |
Kdo a proč utíká?
| Žák se seznámí s pojmy uprchlík, migrace, emigrace. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků se vcítí do pocitů uprchlíků, odhalí důvody emigrace, vyhledává informace vztahující se k jednotlivým státům. Uvědomuje si důležitost a potřebnost domova jako místa bezpečí.  | Petra Slámová |
|
|
| |
5 komentářů |
29. 09. 2015 |
4488 |
Hry a peníze - programy pro rozvoj finanční gramotnosti
| Nabízíme úvodní kapitoly ze sbírky Hry a peníze: programy pro rozvoj finanční gramotnosti.
Tato sbírka je určena především vedoucím dětských kolektivů, kteří se chtějí věnovat tématu finanční gramotnosti v oddílech a hledají náměty, jak se oblasti věnovat hravou formou. Téma finanční gramotnosti se v současné době objevuje i v systému školního vzdělávání, avšak tato publikace nabízí alternativní, hravou formu vhodnou pro volnočasové aktivity dětí a mládeže.
Aktivity mohou využít i učitelé ve výuce nebo na škole v přírodě apod.  | Junák - svaz skautů a skautek ČR |
|
|
| |
|
12. 08. 2013 |
9470 |
Multikultura – Reálie vybraných zemí
| Zábavné odpoledne pro rodiče a děti – aktivně se podílející v přípravě a realizaci. Poznávání různých kultur, zemí a jejich tradičních rysů.  | Hana Foltová |
|
|
| |
|
16. 09. 2009 |
8919 |
Olomouc - srdce Hané
| Vzdělávací program v Lanovém centru PROUD Olomouc pod názvem Olomouc - srdce Hané je zaměřený na poznání historických památek města Olomouce formou zážitkové pedagogiky.
Program je určený pro třídy 1. stupně základních škol olomouckého regionu a je koncipovaný jako součást školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání.
Program je realizován formou strategické hry (3,5 hod), která se skládá z jednotlivých částí, během kterých mají žáci za úkol poskládat plán centra města Olomouce, získat "poztrácené" památky města (zavěšené na lanových překážkách), umístit je na správné místo plánu a na konci získané památky prezentovat ostatním.  | Lenka Chytilová |
|
|
| |
|
18. 09. 2006 |
9250 |
Skupinová práce na ZŠ
| Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
31. 01. 2019 |
2408 |
Moji spolužáci = moji kamarádi, část 1
| Článek přináší několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření dobrých vztahů v třídním kolektivu. Smyslem projektu je podpořit a rozvinout u žáků jejich kladné povahové vlastnosti a eliminovat záporné vlastnosti. Žáci jsou během daných aktivit vedeni k tomu, aby se nikdo ze spolužáků nepovyšoval nad ostatní a také naopak aby nikdo nebyl z kolektivu vylučován.  | Šárka Mikesková |
|
|
| |
|
29. 02. 2012 |
8937 |
Moji spolužáci = moji kamarádi, část 2
| Článek přináší několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření dobrých vztahů v třídním kolektivu. Smyslem projektu je podpořit a rozvinout u žáků jejich kladné povahové vlastnosti a eliminovat záporné vlastnosti. Žáci jsou během daných aktivit vedeni k tomu, aby se nikdo z nich nepovyšoval nad ostatní a také naopak, aby nikdo nebyl z kolektivu vylučován. Článek je volným pokračováním článku Moji spolužáci = moji kamarádi, část 1.  | Šárka Mikesková |
|
|
| |
|
01. 03. 2012 |
6126 |
Ostrovy
| Týdenní projekt vede skupiny k budování týmové práce a spolupráce. Téma Ostrovy navozuje přirozeně představu nutnosti vystačit si spolu, pomoci si, rozdělit si úkoly. Těžiště leží v pozorování krajiny, jejím popisu, zorientování se, řešení drobných problémových úkolů.  | Bohuslava Lormanová |
|
|
| |
|
12. 09. 2009 |
7492 |