Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ten dělá to a ten zas tohle
| Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga vzděláváni také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní.  | Mgr. Simona Šedá |
|
|
| |
|
13. 01. 2015 |
8766 |
Středa nám chutná
| Pomocí projektu mají děti možnost nahlédnout a prožít si vztahy a problémy dětí i dospělých v dětském domově Slunečnice.  | Alžběta Čermáková |
|
|
| |
|
22. 06. 2006 |
13836 |
Sluneční znamení
| Jednodenní projekt během něhož se žáci seznamují a objasňují pojem zvěrokruh. Pracují ve skupinách a vytvářejí prezentační plakáty, které představují jednotlivá sluneční znamení. Zamýšlejí se nad svými společnými i odlišnými povahovými vlastnostmi a učí se vnímat druhé lidi jako neopakovatelné jedince.  | Mirka Gardoňová |
|
|
| |
|
11. 08. 2010 |
7696 |
Skupinová práce na ZŠ
| Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
31. 01. 2019 |
2410 |
Skrytá tvář autorky detektivek
| Příspěvek je příkladem jednoho z možných zpracování testových úloh, které byly použity v mezinárodním šetření čtenářské gramotnosti známém jako PISA, organizovaném v roce 2000 OECD. Nabízíme ho především jako inspiraci pro práci se žáky při rozvoji dovedností v oblasti čtenářské gramotnosti.  | Jan Čáp |
|
|
| |
|
11. 04. 2008 |
6971 |
Simpsonovi slaví a my s nimi
| Příspěvek nabízí několik netradičních činností v hodinách komunikační a slohové výchovy a literární výchovy, které vycházejí z oblíbeného kresleného seriálu Simpsonovi. Vyzkouší si vžít se do role Homera, Marge, Barta…, vystaví rodině muzeum, vytvoří komiks s postavami rodiny.  | Žaneta Hrdličková |
|
|
| |
|
16. 02. 2009 |
7746 |
Seznamujeme se
| Žáci pracují s přidělenými identitami, příp. si je vymýšlejí. Hrají aktivitu „class mingle“ a seznamují se s ostatními pomocí WH-questions.  | Gabriela Baladová |
|
|
| |
|
04. 09. 2009 |
6020 |
Roční období
| Příspěvek popisuje opakovací hodinu zaměřenou zejména na změny v přírodě a lidské činnosti v jednotlivých ročních obdobích.  | Růžena Pekařová |
|
|
| |
|
10. 12. 2009 |
16975 |
Projekt
| Projekt Děvčátko MOMO se zabývá rozpracováním klíčových myšlenek jednotlivých kapitol stejnojmenné knihy od autora Michaela Endeho. Odehrává se v pěti lekcích, s týdenním odstupem mezi jednotlivými lekcemi.  | Jana Páčová |
|
|
| |
|
18. 06. 2007 |
12475 |
Příjmení
| Žáci pracují s původem svého příjmení, porovnávají různé formy, převzaté z cizích jazyků. Poznávají příjmení, která vznikla z názvů řemesel. Snaží se vypátrat původ jmen slavných lidí.  | Ingelore Oomen-Welke |
|
|
| |
|
30. 07. 2009 |
8903 |