Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Lidé kolem nás

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si posílají míč dokola a každý má za úkol se za něco pochválit. Ve druhém kole každý poděkuje někomu ze spolužáků za konkrétní věc, kterou by chtěl ocenit. Následuje samostatná práce žáků – výroba knížky v angličtině o sobě. Na závěr si děti zvolí, kterému ze spolužáků svoji knížku přečtou.
Autor Marie Horčičková

Já – to zní hrdě

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, určený žákům prvního stupně základní školy, během něhož si uvědomí vlastní jedinečnost a poznají lépe sami sebe i své spolužáky. Propojuje učivo mnoha předmětů (český jazyk, matematika, člověk a jeho svět, výtvarná výchova, pracovní činnosti) a obsahuje řadu námětů na různé aktivity. Výsledkem práce je malá kniha o sobě, která obsahuje autoportrét, vlastní báseň na své jméno, údaje mapující vlastní tělo (vážení, měření, otisky prstů...), charakteristika sama sebe v jedné větě.
Autor Mirka Gardoňová

Jak se správně chovat u stolu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci pracují s 12 pracovními listy, které se zaměřují na kulturu stolování, průzkum návyků při jídle, názory na slušné chování, používání asijských hůlek při jídle, slovní zásobu týkající se názvů potravin a jídel v mezinárodních jazycích. 4 pracovní listy se věnují stolování v Chorvatsku, mj. rozšiřují slov. zásobu Chorvatštiny o témata ovoce a zelenina. Materiál lze využít samostatně pro práci ve skupině, individuální výuku, jako domácí práci, pro opakování nebo prohloubení učiva.
Autor Ingelore Oomen-Welke

Jak se správně chovat v městské hromadné dopravě (MHD)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Výkladový list se základními pravidly chování při cestování městskou hromadnou dopravou a aktivity k jejich praktickému nácviku nanečisto ve třídě.
Autor Tomáš Sokolář

Jak se učí jinde?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, který vznikl z vlastní iniciativy žáků. Zajímalo je, jak se učí v jiných zemích světa a jak to v tamních školách vypadá. Během realizace žáci v praxi využívali svých znalostí českého jazyka, našeho světa, anglického jazyka i informatiky.
Autor Mirka Gardoňová

Jak se vyvinuly jazyky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Skupinka žáků představuje národ usazený v kotlině. Seznámí se s reáliemi a jazykem daného národa. Poznávají rozrůznění jazyků, odlišnost novotvarů daných územním uspořádáním a pracují se slovními výpůjčkami. Hledají příbuzné jazykové rodiny.
Autor Soča Fidler

James Bond je zpět

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci vyhledávají a třídí hodnotící prvky a na základě této práce na čtyřech variantách jedné zprávy srovnávají různé autorské postoje. Následně vyhledávají obdobnou zprávu a sami vytvářejí různé varianty vyjadřující různé autorské postoje. Současně si uvědomují stavbu mediálního sdělení.
Autor Zdeněk Sotolář

Jaroslav Ježek, Jan Werich, Jiří Voskovec

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Lekce zaměřená na život a nejen společnou literární i hudební tvorbu Ježka, Wericha a Voskovce s využitím čtení s porozuměním, aktivního vnímání textu, mluveného slova, zpěvu – audio a video ukázek.
Autor Barbora Šteyerová

Kdo a proč utíká?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žák se seznámí s pojmy uprchlík, migrace, emigrace. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků se vcítí do pocitů uprchlíků, odhalí důvody emigrace, vyhledává informace vztahující se k jednotlivým státům. Uvědomuje si důležitost a potřebnost domova jako místa bezpečí.
Autor Petra Slámová

Klávesnice

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci poznávají klávesové zkratky dle jejich funkcí. V první aktivitě se snaží ve dvojicích pojmenovat skupinu šesti klávesnicových zkratek (Page Up, Down…). V navazující aktivitě spojují další zkratky s anglickým a českým vysvětlením. Dále poznávají funkce stisknutím kombinace kláves s Ctrl. Nakonec se snaží pojmenovat význam symbolů na klávesách. Řešení vyhledávají v pomůckách jako např. v učebnici ICT a dvojjazyčném slovníku.
Autor Gabriela Baladová
Celkem: 66