Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Lidé kolem nás

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co nevíme o bramborách?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Text popisuje realizaci aktivity zaměřené na využití formativního hodnocení ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 5. ročníku základní školy. Ověření uvedené aktivity proběhlo ve třídě 5. M v Základní škole nám. Curieových v Praze pod vedením paní učitelky Radky Pištorové. Zároveň s naplňováním vzdělávacího obsahu byly stanoveny cíle zaměřené na rozvíjení dovedností komunikace a práce ve skupině a jejího hodnocení. V zachycené ukázce formativního hodnocení se prolíná působení tří činitelů, kterými jsou učitel, žák a spolužáci. Zdroji pro toto hodnocení jsou vlastní hodnocení žáka, vrstevnické hodnocení a poskytování efektivní zpětné vazby učitelem.
Autor Mgr. Hana Havlínová, Ph.D.

Naše obec – ZDRAVOTNICTVÍ A SPORT

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoškolní projekt realizovaný ke 120. výroční otevření školy, který mapuje jednotlivé oblasti života městské části Plzně – Černic (historie, kultura, sport, zdravotnictví, doprava a ekologie, služby).
Autor Kateřina Suchá

Kdo a proč utíká?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žák se seznámí s pojmy uprchlík, migrace, emigrace. Na základě konkrétních příběhů uprchlíků se vcítí do pocitů uprchlíků, odhalí důvody emigrace, vyhledává informace vztahující se k jednotlivým státům. Uvědomuje si důležitost a potřebnost domova jako místa bezpečí.
Autor Petra Slámová

O černém mlynáři

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
O černém mlynáři je příběhové drama propojené s výukou prvouky tak, aby si žáci měli možnost něco z učiva „zažít“. Děti se blíže seznámí s povoláním mlynáře a pokusí se zaujmout postoj k porušení slibu. Lekce byla realizovaná v 2. ročníku ZŠ.
Autor Alena Machovská

Skupinová práce na ZŠ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.
Autor Jan Šindelář

Cesta do Stokorcového lesa (dětská práva)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt je zaměřen na seznámení žáků s dětskými právy, motivován je postavičkou Medvídka Pú. Projekt je připraven tak, aby lektorovi maximálně usnadnil realizaci, nutné je do prezentací jen doplnit obrázky z uvedených zdrojů.
Autor Mgr. Petra Kalibová

Klíčení, aneb rosteme s dětmi II.

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

První pokračování seriálu o velmi podařeném projektu, jehož metodicky velmi inspirativní výstupy se mohou hodit leckomu z vás.

Autor Jakub Kořínek

Seznamujeme se

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci pracují s přidělenými identitami, příp. si je vymýšlejí. Hrají aktivitu „class mingle“ a seznamují se s ostatními pomocí WH-questions.
Autor Gabriela Baladová

Hračkářství

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list – omalovánka a vystřihovánka k rytmické říkance Hračkářství.
Autor Iva Fastová

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si posílají míč dokola a každý má za úkol se za něco pochválit. Ve druhém kole každý poděkuje někomu ze spolužáků za konkrétní věc, kterou by chtěl ocenit. Následuje samostatná práce žáků – výroba knížky v angličtině o sobě. Na závěr si děti zvolí, kterému ze spolužáků svoji knížku přečtou.
Autor Marie Horčičková
Celkem: 66