Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Místo, kde žijeme > 2. období > rozlišuje mezi náčrty, plány a základními...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Evropa – místo, kde žijeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Cílem tohoto dlouhodobého projektu je seznámit žáky s evropskými státy, získat pocit sounáležitosti a národní hrdosti v rámci Evropy. Během projektu se žáci formou převážně skupinové práce seznamují s našimi sousedy (Německem, Rakouskem, Polskem a Slovenskem), vyberou si jeden evropský stát a seznámí s ním ostatní, zvolenou zemi potom prezentují na veletrhu „Expo – Evropa 2010”. Při řešení úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů, spolupracují ve skupinách, hledají východiska problémů. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva různých předmětů (matematiky, českého jazyka, našeho světa, cizího jazyka, hudební i výtvarné výchovy apod.).
Autor Mirka Gardoňová

Ovoce ze všech koutů světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Východiskem k projektovému vyučování realizovanému v pátém ročníku bylo tropické ovoce a jeho původ. Projekt propojuje učivo z oblasti Člověk a jeho svět s oblastmi Jazyk a jazyková komunikace a Matematika a její aplikace. Obsahuje rovněž prvky výtvarné výchovy a pracovních činností.
Autor Renata Nogolová

Poznejte Evropu!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příručka pro učitele k brožuře a vzdělávací on-line hře pro děti ve věku od 9 do 12 let.
Autor Evropská komise, zastoupení v ČR

Projektové vyučování - ŽIJEME V EVROPĚ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší ukázku projektového vyučování na téma Žijeme v Evropě. Popisuje několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření základních poznatků o evropských státech. Žáci porovnávají život a krajinu našeho státu s dalšími evropskými státy. Projekt je vícedenní a je určen pro žáky 5. ročníku.
Autor Šárka Mikesková

Projektové vyučování – Organizace a instituce města

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje realizaci jednoho z projektů, který proběhl v ZŠ Čáslav, Masarykova v rámci jednodenního celoškolního projektového dne Naše město. V textu jsou odkazy na výstupy projektu – prezentace o institucích města, pexeso, nástěnka a text do sborníku.
Autor Jana Vítková

Jak napsat haiku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Podle jednoduchého schématu tvoří žák vlastní literární text.
Autor Zdeněk Sotolář

Pestrý svět aneb Nejsme tady sami

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt multikulturní výchovy, v němž se představili zástupci národnostních menšin.
Autor Jana Dočkalová

Detektiv v kuchyni

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci rozdělení do skupin dle různých zemí obdrží imitaci jídelníčku psaným jazykem dané země, který mají přeložit (se slovníkem, či dedukcí). Ve 2. fázi žáci pojmenovávají stejné názvy jídel v různých jazycích. Najdou 6 českých jídel v cizích jazycích (jídelníčcích), zjistí, která písmena v češtině neexistují.
Autor Tanja Lovše

Zdoláváme vrcholy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Orientaci v okolí bydliště a školy lze u žáků rozvíjet především skutečným pohybem v daném prostředí. Uskutečněný výstup na nejbližší vrchol jistě přispěje k pochopení nejen měřítka mapy.
Autor Helena Šimíčková

Povrch, vodstvo, města a vyvození pojmů počasí a podnebí ve 4. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.
Autor Lenka Šnapková
Celkem: 16