Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Místo, kde žijeme > 2. období

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Projektové vyučování - ŽIJEME V EVROPĚ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší ukázku projektového vyučování na téma Žijeme v Evropě. Popisuje několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření základních poznatků o evropských státech. Žáci porovnávají život a krajinu našeho státu s dalšími evropskými státy. Projekt je vícedenní a je určen pro žáky 5. ročníku.
Autor Šárka Mikesková

Hřensko – jak jsme cestovali lodí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Inspirace pro podzimní nebo letní turisticko-plavební cestu z Děčína do Hřenska a zpět s následnou prací na interaktivní tabuli.
Autor Růžena Pekařová

Ovoce ze všech koutů světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Východiskem k projektovému vyučování realizovanému v pátém ročníku bylo tropické ovoce a jeho původ. Projekt propojuje učivo z oblasti Člověk a jeho svět s oblastmi Jazyk a jazyková komunikace a Matematika a její aplikace. Obsahuje rovněž prvky výtvarné výchovy a pracovních činností.
Autor Renata Nogolová

Já svou zemi znám

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Projektové vyučování věnované poznání České republiky bylo realizováno ve spojených ročnících (4. a 5.) málotřídní školy. Následující článek lze chápat jako nabídku aktivit a nápadů, z nichž si každý může vybrat a přizpůsobit si je vlastním potřebám (dle úrovně dané třídy, regionu ČR, vyučovaných předmětů apod.).
Autor Renata Nogolová

Kompas

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Námět na blok hodin předmětu Člověk a jeho svět ve čtvrtém ročníku, jehož cílem je procvičení hlavních a vedlejších světových stran a uvědomění si krásy a významu naší vlasti. Příspěvek je propojen s digitálním učebním materiálem Kompas.
Autor Mirka Gardoňová

Letiště – svět na dlani

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Během projektu se žáci seznamují s leteckou dopravou, z různých zdrojů získávají informace o letišti v Praze Ruzyni a propojují je s vlastními zkušenostmi a zážitky při exkurzi do zákulisí letiště. Při řešení praktických úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů. Projekt propojuje učivo předmětů Náš svět, Anglický jazyk a Matematika.
Autor Mirka Gardoňová

Olympijské hry

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Během tohoto dlouhodobého projektu se žáci zdokonalují v různých sportovních dovednostech a zábavnou formou se seznamují s historií i současností olympijských her (starověkých i novodobých). Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva jednotlivých předmětů – tělesné výchovy, českého jazyka, našeho světa, matematiky, výtvarné výchovy i pracovních činností.
Autor Mirka Gardoňová

Evropa – místo, kde žijeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Cílem tohoto dlouhodobého projektu je seznámit žáky s evropskými státy, získat pocit sounáležitosti a národní hrdosti v rámci Evropy. Během projektu se žáci formou převážně skupinové práce seznamují s našimi sousedy (Německem, Rakouskem, Polskem a Slovenskem), vyberou si jeden evropský stát a seznámí s ním ostatní, zvolenou zemi potom prezentují na veletrhu „Expo – Evropa 2010”. Při řešení úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů, spolupracují ve skupinách, hledají východiska problémů. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva různých předmětů (matematiky, českého jazyka, našeho světa, cizího jazyka, hudební i výtvarné výchovy apod.).
Autor Mirka Gardoňová

Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, během kterého žáci tvoří katalog cestovní kanceláře a prezentují jednotlivé destinace na pomyslném veletrhu cestovního ruchu. Využívají přitom svých vlastních zkušeností z prázdninových cest.
Autor Mirka Gardoňová

Lukavické stromy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Celoroční projekt pro žáky 4. a 5. ročníku ZŠ věnovaný pozorování listnatých stromů a jejich prostředí. Zkoumáme, měříme, počítáme, zaznamenáváme, dokumentujeme, publikujeme.
Autor Mgr. Lubomír Šára
Celkem: 42