Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Místo, kde žijeme

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Království dětských knih II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Soubor jednotlivých pracovních listů je určen pro žáky 2. – 5. tříd, kteří již plynule čtou.
Autor Dagmar Barnetová

Příprava vlastivědného výletu s využitím mobilního telefonu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek popisuje využití mobilního telefonu ve vyučovacím předmětu Vlastivěda. Žáci pomocí mobilního telefonu plánují školní výlet do hlavního města Prahy.
Autor Kamila Fejfarová

Netradiční využití PET lahví

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Způsob, jak mohou žáci upozornit na problematiku nakládání s odpady ve své obci prostřednictvím zajímavého vystoupení pro veřejnost.
Autor Jeanetta Machová

Slovenská republika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Návrh vyučovací hodiny oboru Člověk a jeho svět v duchu kritického myšlení.
Autor Veronika Čížkovská

Podzimní celoškolní ekologický projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jednodenní výukový projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k životnímu prostředí a k vlastnímu zdraví. Smyslem projektu je rovněž prohloubení vztahů mezi žáky navzájem a mezi žáky a učiteli. Projekt byl uskutečněn v málotřídní škole ZŠ Olomouc - Droždín.
Autor Bronislava Nováková

Olomouc - srdce Hané

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzdělávací program v Lanovém centru PROUD Olomouc pod názvem Olomouc - srdce Hané je zaměřený na poznání historických památek města Olomouce formou zážitkové pedagogiky.
Program je určený pro třídy 1. stupně základních škol olomouckého regionu a je koncipovaný jako součást školních vzdělávacích programů pro základní vzdělávání.
Program je realizován formou strategické hry (3,5 hod), která se skládá z jednotlivých částí, během kterých mají žáci za úkol poskládat plán centra města Olomouce, získat "poztrácené" památky města (zavěšené na lanových překážkách), umístit je na správné místo plánu a na konci získané památky prezentovat ostatním.
Autor Lenka Chytilová

Doplujeme, i když je cesta daleká

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jednodenní výukový projekt pro žáky od 1. do 5. ročníku zaměřený především na rozvoj spolupráce dětí prostřednictvím společných zážitků, poznávání vlastních možností, posilování důvěry a sebedůvěry, prohloubení zodpovědnosti za sebe a ostatní. Projekt byl uskutečněn v Lanovém centru PROUD v Olomouci a byl součástí celoroční motivace "Dobrodružství" v málotřídní škole v Droždíně.
Autor Eva Horká

Povrch, vodstvo, města a vyvození pojmů počasí a podnebí ve 4. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek je praktickým popisem vyučovací hodiny vlastivědy. Vyučovací jednotka je rozdělena na část opakovací (prohloubení učiva Povrch, vodstvo a města ČR), dále na část osvojování nového učiva (pojmy počasí, podnebí; praktická dovednost čtení v mapě). Žáci se učí kooperaci ve skupině.
Autor Lenka Šnapková

Orientujeme se v okolí školy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
blok hodin
Orientaci v okolí bydliště a školy lze u žáků rozvíjet především skutečným pohybem v daném prostředí, přirozeně tematizovaným a vyplněným odpovídajícími aktivitami.
Autor Helena Šimíčková

Bohatství památek naší vlasti

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Autorka popisuje projekt, při němž žáci zpracovávají informace o vybraných kulturněhistorických památkách ČR, hlouběji se s některými památkami seznamují, učí se chápat smysl jejich ochrany a postupně získávají adekvátní postoje.
Autor Alena Matušková
Celkem: 58