Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět > Místo, kde žijeme

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Podzimní celoškolní ekologický projekt

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jednodenní výukový projekt zaměřený na pozitivní vztah dětí k životnímu prostředí a k vlastnímu zdraví. Smyslem projektu je rovněž prohloubení vztahů mezi žáky navzájem a mezi žáky a učiteli. Projekt byl uskutečněn v málotřídní škole ZŠ Olomouc - Droždín.
Autor Bronislava Nováková

Evropa – místo, kde žijeme

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Cílem tohoto dlouhodobého projektu je seznámit žáky s evropskými státy, získat pocit sounáležitosti a národní hrdosti v rámci Evropy. Během projektu se žáci formou převážně skupinové práce seznamují s našimi sousedy (Německem, Rakouskem, Polskem a Slovenskem), vyberou si jeden evropský stát a seznámí s ním ostatní, zvolenou zemi potom prezentují na veletrhu „Expo – Evropa 2010”. Při řešení úkolů využívají teoretické znalosti z různých předmětů, spolupracují ve skupinách, hledají východiska problémů. Projekt poskytuje velké množství prostoru pro vlastní iniciativu žáků a pro propojení učiva různých předmětů (matematiky, českého jazyka, našeho světa, cizího jazyka, hudební i výtvarné výchovy apod.).
Autor Mirka Gardoňová

Ovoce ze všech koutů světa

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Východiskem k projektovému vyučování realizovanému v pátém ročníku bylo tropické ovoce a jeho původ. Projekt propojuje učivo z oblasti Člověk a jeho svět s oblastmi Jazyk a jazyková komunikace a Matematika a její aplikace. Obsahuje rovněž prvky výtvarné výchovy a pracovních činností.
Autor Renata Nogolová

Cestovní kancelář

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Projekt, během kterého žáci tvoří katalog cestovní kanceláře a prezentují jednotlivé destinace na pomyslném veletrhu cestovního ruchu. Využívají přitom svých vlastních zkušeností z prázdninových cest.
Autor Mirka Gardoňová

Zakládáme muzeum

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek pojednává o tom, jak žákům přiblížit historii na skutečných věcech. Na základní škole ve Stráži se během roku snažili přiblížit život předků nejen „založením muzea“, ale i dalšími aktivitami, které propojovaly minulost se současností. Důležitou roli zde hraje i zapojení rodičů a veřejnosti do života školy a daného projektu. Text je určen jako inspirace pro pedagogy 1. stupně a vychovatele školních družin.
Autor Jaroslava Pachlová

Jak se žije v jiných zemích?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Využití obsahu vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět k rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti. Zaujmout žáky zajímavou a kvalitní výukou není snadný počin dnešních pedagogů. Včlenit do výuky moderní, zajímavé, lehce dostupné pomůcky, využít toho, co naše děti již znají, nechat je pracovat doma, připravit hodinu pro praktický život se zapojením rozvoje dílčích gramotností jsou fenomény dnešní doby. Předkládaný materiál přináší konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole. V rámci textu najdete i doporučení, která vyplývají právě z její realizace v praxi. Aktivitu si lze různě modelovat tak, aby vyhovovala vašim podmínkám. Dává si za cíl ukázat, že lze udělat výuku zajímavou, dostupnou, realizovatelnou, aby aktivita využila svého potenciálu a poukázala na možnost propojení a využití nejen čtenářské, ale i matematické a digitální gramotnosti. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Mgr. Jitka Jarníková

Dopravní den s koloběžkou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jednodenní tematické vyučování s tématem dopravní výchovy – pracovní listy, poznávání značek, bezpečnost v okolí školy, jízda zručnosti na koloběžce.
Autor Pavlína Hublová

Poznejte Evropu!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příručka pro učitele k brožuře a vzdělávací on-line hře pro děti ve věku od 9 do 12 let.
Autor Evropská komise, zastoupení v ČR

I cesta může být cíl aneb Naučná stezka

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt určen pro 2. třídu. Zařazení – tematika regionální výchovy, která je součástí prvouky (podle RVP ZV je zařazena do oblasti „Člověk a jeho svět“). Pro práci regionální výchovy jsem zvolila naučnou stezku, která je vedena přes celý Šenov. Skládá se z velkého a malého okruhu. Velký okruh však není vhodný pro žáky 1. stupně, protože je dlouhý 10,5 km. Skládá se převážně z přírodovědných zajímavostí. Malý okruh měří pouze 1,5 km a jsou na něm umístěny spíše historické památky. Časové určení 15–18 vyučovacích hodin. Do této časové dotace jsem se snažila umístit jak vycházku po samotném okruhu, tak několik dalších aktivit, které by byly vhodné pro integraci jiných předmětů či zpestření vycházky.
Autor Dominika Stolinská

Projektové vyučování - ŽIJEME V EVROPĚ

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek přináší ukázku projektového vyučování na téma Žijeme v Evropě. Popisuje několik aktivit, učebních a hravých činností, které jsou zaměřeny na vytvoření základních poznatků o evropských státech. Žáci porovnávají život a krajinu našeho státu s dalšími evropskými státy. Projekt je vícedenní a je určen pro žáky 5. ročníku.
Autor Šárka Mikesková
Celkem: 58