Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Člověk a jeho svět > 1. stupeň > Člověk a jeho svět

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mořská eroze

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek představuje praktickou aktivitu pro výuku o neživé přírodě. Aktivita se zaměřuje na působení moře jako erozního činitele, který utváří a modeluje mořské pobřeží. Žáci prakticky napodobí mořské vlnění a budou pozorovat jeho vliv na pobřeží tvořené zpevněným pískem.
Autor Pavlína Holcová

Osobní život Karla IV. aneb co jde dohromady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci na základě probraného učiva o Karlu IV. sestaví přehlednou časovou osu hlavních osobních změn, které se odehrály v životě Karla IV. U zdatnějších žáků lze aktivitu využít i v průběhu probíraného učiva o Karlu IV. s tím, že si žáci dohledávají a ověřují informace na internetu a zároveň vychází ze zkušeností a znalostí z 1. stupně. Aktivita je vhodná pro skupinovou práci. Na závěr aktivity jednotlivé skupiny kontrolují a zároveň prezentují výsledky práce a hodnotí je. Aktivitu lze rozšířit o myšlenkovou mapu na téma Karel IV. a jeho doba.
Autor Mgr. Václava Korcová

Lidské tělo, zdraví, nemoc, úraz v 1. a 2. ročníku

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje tematický výukový blok na téma Lidské tělo vhodný k realizaci v 1. nebo 2. ročníku ZŠ v časovém rozsahu 2 hodin.
Autor Dagmar Andrlová

Ten dělá to a ten zas tohle

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Návrh strukturované výukové jednotky pro 1. stupeň ZŠ (vzdělávací obor Člověk a jeho svět, tematický okruh Lidé kolem nás), při níž jsou společně v jedné třídě bez přítomnosti asistenta pedagoga vzděláváni také žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní.
Autor Mgr. Simona Šedá

Jan Angelo Zeyer

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Dílo a tvorba J. A. Zeyera v kontextu historie 1. světové války a československých legií - metodika pro učitele s přílohami.
Autor Lucie Boucher

Centra aktivit: Moje tělo

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
„Moje tělo“ je projekt, během něhož bude každý žák postupně, po dobu pěti let, poznávat své tělo. Výstupem projektu je postupně vznikající kniha „Moje tělo“. Kniha bude složena z pracovních listů, materiálů a fotodokumentace vznikajících během projektových dní s různým zaměřením v jednotlivých ročnících.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Centra aktivit: Kalendář – dny v týdnu, měsíce, plánování

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 2. ročníku během dvou dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu napíší písemnou práci nebo test, která slouží vyučujícímu jako zpětná vazba.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Centra aktivit: Roční období

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku v jednom dni pracují v centrech aktivit a plní úkoly podle pokynů v zadání na téma „Roční období“. V hodnotícím kruhu svou práci odprezentují.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Centra aktivit: Podzim s drakem Mrakem – geometrické tvary a logické řady

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozpoznají znaky podzimu, pojmenují je, zároveň také rozeznají a pojmenují geometrické tvary. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu

Centra aktivit: Jídlo – Co snědl Otesánek?

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Žáci 1. ročníku v měsíci březnu během pěti dnů pracují v centrech aktivit a plní úkoly ze zadání, které jim přednese učitel/ka; některé skupinky si již předčítají zadání samostatně. V hodnotícím kruhu svou práci prezentují. Po skončení cyklu rozeznají vhodné stravovací návyky vzhledem k režimu dne a zdravou stravu pro děti, pojmenují názvy některých druhů jídel v anglickém jazyce. Kontrola prací dětí slouží vyučujícímu jako zpětná vazba těchto projektových dnů.
Autor Učitelé škol zapojených v projektu
Celkem: 282