Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 3
| Článek se zabývá posledními třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Dovídáme se, i jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo docházet. Úlohy byly zaměřeny na skupenství a změnu látek.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
25. 02. 2019 |
1258 |
Jak se žije v jiných zemích?
| Využití obsahu vzdělávacího oboru Člověk a jeho svět k rozvíjení čtenářské, matematické a digitální gramotnosti.
Zaujmout žáky zajímavou a kvalitní výukou není snadný počin dnešních pedagogů. Včlenit do výuky moderní, zajímavé, lehce dostupné pomůcky, využít toho, co naše děti již znají, nechat je pracovat doma, připravit hodinu pro praktický život se zapojením rozvoje dílčích gramotností jsou fenomény dnešní doby.
Předkládaný materiál přináší konkrétní aktivitu, která byla realizována na běžné základní škole. V rámci textu najdete i doporučení, která vyplývají právě z její realizace v praxi. Aktivitu si lze různě modelovat tak, aby vyhovovala vašim podmínkám. Dává si za cíl ukázat, že lze udělat výuku zajímavou, dostupnou, realizovatelnou, aby aktivita využila svého potenciálu a poukázala na možnost propojení a využití nejen čtenářské, ale i matematické a digitální gramotnosti.
Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.  | Mgr. Jitka Jarníková |
|
|
| |
|
05. 02. 2019 |
1138 |
Podnebné pásy – skupinová práce
| Příspěvek je zaměřen na konkrétní skupinovou práci, která se týká podnebných pásů. V příspěvku je uveden postup, jak skupinová práce probíhala: začátek, samotné prezentování a vyhodnocení. Pro čtenáře může být článek inspirací, jak takovou skupinovou práci do výuky zařadit.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
05. 02. 2019 |
1735 |
Skupinová práce na ZŠ
| Skupinová práce jako metoda a forma práce s žáky na základní škole bývá občas opomíjena. Ve školách by měli žáci práci ve skupině zažít. Během ní dochází k socializaci skupiny a ke spolupráci, mohou vzniknout i nové vazby mezi jednotlivými spolužáky. V příspěvku čtenář nalezne také obecné návody, jak žáky rozdělit do skupin, jak jim přidělit téma a další potřebné poznatky.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
31. 01. 2019 |
2396 |
Dopravní den s koloběžkou
| Jednodenní tematické vyučování s tématem dopravní výchovy – pracovní listy, poznávání značek, bezpečnost v okolí školy, jízda zručnosti na koloběžce.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
02. 01. 2019 |
1562 |
Aktivity s kartičkami – důležité dny
| Státní (a jiné) svátky, významné dny – tři náměty na výuku i procvičení v hodinách vlastivědy. Kartičky obsahují data a popisky důležitých dnů z kalendáře.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
1 komentář |
17. 12. 2018 |
2928 |
Řešení netradičních úloh v hodinách přírodovědy 2
| Článek se zabývá dalšími třemi netradičními úlohami, které žáci 5. ročníku řešili v rámci mého výzkumného šetření. Rovněž se dovídáme, jaké byly nejčastější chyby žáků a k jakým miskoncepcím mohlo docházet. Úlohy byly zaměřeny na skupenství a změnu látek.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
27. 11. 2018 |
1613 |
Řešení netradičních úloh v primárním přírodovědném vzdělávání
| Článek se zabývá řešením problémových úloh v primárním přírodovědném vzdělávání. Úlohy byly zaměřeny na změny a skupenství látek. Jedná se o obecný pohled na skutečnost, zda jsou žáci schopni řešit problémové úlohy v rámci primárního přírodovědného vzdělávání.  | Jan Šindelář |
|
|
| |
|
10. 10. 2018 |
1275 |
Bramborový den
| Podzimní polodenní tematické vyučování s tématem brambor – počítání s bramborami a pohybové aktivity v prvním pololetí 1. ročníku ZŠ.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
02. 10. 2018 |
2823 |
Hodiny, hodinky – hrajeme si s časem
| I když se stále častěji děti setkávají s digitálními hodinami, součástí výuky ve 2. ročníku je práce s analogovými hodinami. Článek nabízí několik námětů, jak toto téma zpracovat činnostně.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
23. 05. 2018 |
3033 |