Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie > 2. stupeň > Informační a komunikační technologie > Zpracování a využití informací > zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (7. část) – Tvoříme prezentaci městské knihovny jinak

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytvoří online prezentaci akcí pro městskou knihovnu dle zásad pro tvoření prezentací. K tvorbě primárně využijí nástroj Prezi.
Autor Markéta Čonková

Oživme městskou knihovnu pro 21. století (6. část) – Tvoříme web městské knihovny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci vytvoří jednoduchou webovou stránku knihovny ve webovém editoru, který umožňuje jednoduchým způsobem vytvořit webové stránky. Webové stránky poskytnou čtenářům základní informace o knihovně s možností se online zaregistrovat.
Autor Markéta Čonková

Natoč to!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita je založena na žákovské tvorbě a úpravě digitálního obsahu (konkrétně krátkých videosekvencí). Cílem aktivity je žákova práce v digitálním prostředí pomocí příslušných nástrojů (programy, aplikace, weby, ...). Neméně důležitým dílčím cílem je propojení výuky informační a komunikační technologie s předměty vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. Digitální obsah, jenž žák vytváří, obsahuje různé oblasti cílené na pohybové činnosti a dovednosti žáka (netradiční motivace k učení v digitálním prostředí a připomenutí posílení pohybových návyků, jež jsou nedílnou součástí zdravého životního styl). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Sleduješ? Tak se pohni!

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Aktivita Sleduješ? Tak se pohni! je zaměřena na práci žáků v digitálním prostředí, konkrétně na úpravu videa. Žáky vede k zamyšlení se nad negativními vlivy moderních technologií a ke snaze na tom něco změnit. Při aktivitě žáci rozvíjí svoji nápaditost a kreativní stránku v propojení digitálního světa se skutečným. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Ve spárech YouTube

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho provázanosti. Při vyhledávání v databázi YouTube žáci sestavují statistiky výsledků hledání a na jeho základě prezentují výsledky hledání. Aktivita má také za úkol podpořit skupinovou práci žáků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Scratch – ukázka naprogramování jednoduchého příkladu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pomocí tohoto článku se naučíte naprogramovat helikoptéru, která létá do stran a při letu se třese.
Autor Petr Němec

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ II

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec

Scratch – univerzální nástroj ICT na ZŠ I

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek se zabývá aplikací online nástroje Scratch ve výuce informatiky, konkrétně jeho využitím k rozvoji informatického myšlení žáků na ZŠ na příkladu animovaného příběhu tučňáka.
Autor Petr Němec

První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a cloudové technologie.
Autor Mgr. Miloslav Khas

Padlet aneb Hobbys und Sport ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Padlet je online aplikace a všestranný nástroj, který je jednoduchý na přípravu a intuitivní pro uživatele, kteří chtějí vkládat a soustředit obsah k jednomu tématu na jedno místo. Padlet lze využít v jakékoliv vyučovací hodině. Široké využití má zvláště v hodinách cizích jazyků. Místo klasických brainstormingových nástrojů či bez nutnosti připravovat žákům hlasovací zařízení lze žáky s využitím jejich mobilních zařízení vtáhnout a aktivizovat kdykoliv během hodiny.
Autor Mgr. Ivana Brabcová
Celkem: 28