Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie > 2. stupeň > Informační a komunikační technologie > Zpracování a využití informací > používá informace z různých informačních...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených oček. výstupů

Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Ve spárech YouTube

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho provázanosti. Při vyhledávání v databázi YouTube žáci sestavují statistiky výsledků hledání a na jeho základě prezentují výsledky hledání. Aktivita má také za úkol podpořit skupinovou práci žáků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Mé nejoblíbenější doplňky do Moodlu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tímto článkem chci ukázat případným čtenářům své zkušenosti s využitím Moodlu a vybraných doplňků do Moodlu.
Autor Jiří Hampeis

Jídelníček v číslech

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Úloha na rozvoj digitální, matematické ale i čtenářské gramotnosti, v níž si žáci sami vytvoří zdravý a vyvážený jídelníček na základě jimi nalezených hodnot různých potravin. Žáci si procvičí vyhledávání informací na internetu, práci s tabulkovým editorem, mohou využít i různé funkce na jednoduché spočítání požadovaných výživových hodnot a především se dozví, jaké potraviny jsou pro ně vhodné a v jakém množství. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Petr Polívka

Matematika si s digi gramotností rozumí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek ukazuje propojení matematické a digitální gramotnosti. Zaměřuje se na příklady, jak je možné zařadit do výuky matematiky digitální technologie, a tím přispět k rozvoji digitální gramotnosti žáků a studentů. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Štěpánka Baierlová

Historie ICT s aplikací HSTRY

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek popisuje, jak se na první pohled nezáživné téma historie ICT dá pojmout zábavnou a kolaborativní formou za pomocí aplikace na tvorbu časových os HSTRY.
Autor Jaroslav Mašek

Jak na internet: Wearables - nositelná elektronika

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Wearables neboli „nositelná elektronika“ jsou elektronická zařízení, která byla navržena tak, aby mohla být běžně nošena člověkem. Na rozdíl od přenosné elektroniky, kterou držíme v ruce nebo nosíme v kapse, je zde důležitý aspekt možnosti nošení zařízení upevněním na tělo. Mohou to být tedy nejrůznější náramky, hodinky či brýle, ale také například „chytré“ oblečení.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Na co si dát pozor u poskytovatele připojení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Hledáte-li vhodného poskytovatele připojení k Internetu, vězte, že ne všichni poskytují skutečně neomezené připojení. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) na počátku roku 2014 v rámci pravidel síťové neutrality určil, že za službu přístupu k Internetu může být označována jen taková služba, kde nad rámec smluvně ujednaných datových objemů a rychlostí není blokována, zpomalována, znehodnocována nebo diskriminována žádná služba, obsah či aplikace (s výjimkami typu blokace přístupu např. k dětské pornografii a jejímu šíření). Jestli operátor službu označuje jako připojení k Internetu, pak by se mělo jednat o připojení k Internetu bez přívlastků (neomezené). Za předpokladu, že je připojení nabízeno pod jiným názvem (datová přípojka apod.), pak k omezení dojít může, ale v souladu s citovanými pravidly to musí jednoznačně deklarovat jako službu s omezením a takové omezení musí být popsáno i ve smluvních podmínkách.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Jak začít prodávat na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Pokud přemýšlíte o založení e-shopu, základem Vašeho úspěchu může být už první krok – tedy vhodná volba sortimentu zboží, které chcete nabízet. Právě tento výběr totiž může být tím, co rozhodne o zdaru vašeho podnikatelského záměru. V některých oblastech nabídky zboží je totiž poněkud přeplněno a konkurence může být pro příliš veliká.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Jak být vidět na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel? Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přepisovali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit online.
Autor Akademie CZ.NIC

Jak na internet: Gastronomie na internetu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Říká se, že člověk je tím, co jí. George Bernard Shaw zase řekl, že žádná láska není tak opravdová, jako láska k jídlu. V dnešní době to platí snad více než kdy dříve. Člověk, který si své jídlo nevybírá, se mnohdy stravuje bídně a čím dál tím více lidí v sobě nachází touhu po požitkářství a labužnictví. A to jak mezi lidmi, kteří rádi objevují a jsou ochotní se podělit o své zážitky s ostatními, tak i těmi, kteří jsou nerozhodní a ostýchaví a raději plánují na základě doporučení. Ať už stojíte na kterékoliv straně, Internet vám bude dobrým rádcem a pomocníkem.
Autor Akademie CZ.NIC
Celkem: 29