Strom podřazených oček. výstupů
Tato kategorie nemá podřazené kategorie RVP.
Výpis příspěvků podle: Očekávaných výstupů
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Představte si situaci: Jste na dovolené. Procházíte se podél oceánu. Na útesu se otevře překrásný výhled. Před ním stojí mladá dvojice. Muž drží ruku co nejvíce nataženou před sebou a v ní svírá telefon. Oba se dívají do monitoru a snaží se zachytit na společnou fotografii. Tak Vás napadne nabídnout se, že je společně vyfotíte, ať mají pěknou památku … No to byste si uřízli ostudu! To, oč se snaží, je „selfie“ – v současnosti velký trend.
Autor Akademie CZ.NIC
Přístupy ke vzdělávání a učení se v běhu historie mnohokrát změnily. Byla období, která si žádala přísnou kázeň a dril. V jiných dobách se učitel snažil jít svým žákům naproti – tedy formulovat látku tak, aby byla v jejich světě a chápání dobře srozumitelná. V současnosti je obecný trend spíše čerpat z myšlenky učitele národů Jana Ámose Komenského a jeho Školy hrou. Obecně převládá snaha studenty a žáky učením bavit. A přesně tak vzniklo slovo Edutainment – spojením slov „education“ – vzdělávání a „entertainment“ – zábava. Je to tedy označení pro zábavné vzdělávání.
Autor Akademie CZ.NIC
Formální úprava dokumentů s otázkou jazyka souvisí jen volně, ale je stejně důležitá jako pravopis. Určitou oporu má ve státní normě, která přesně stanoví, jak má která písemnost vypadat. V dnešní době záplavy informací je asi nejdůležitější, aby text byl přehledný, dobře čitelný, aby se v něm čtenář snadno orientoval, aby vypadal z typografického hlediska dobře, a navíc se při dalším zpracovávání choval dostatečně stabilně. Toho lze poměrně snadno dosáhnout, budete-li ve svých textech dodržovat několik jednoduchých pravidel...
Autor Michaela Ševečková
Modelová lekce propojuje vzdělávací obsah výtvarné výchovy a ICT. Výsledky vlastní tvůrčí činnosti žáků (struktura – koláž) inspirované malbami Zdeňka Sýkory jsou dále rozvíjeny prostřednictvím animace. Dovednosti z oblasti ICT (práce se skenerem – skenování a ukládání skenovaného obrazu do počítače, jeho jednoduchá úprava v grafickém editoru – ořez, vylepšení expozice; instalace programu; rychlá orientace v jednoduchém animačním programu, osvojení si nástrojů programu, import a export obrázků do programu) jsou využívány pro rozvoj kreativity žáků a vytvoření dynamické kvality obrazu. Modelová lekce je ukázkou propojení tradičních obrazně vizuálních prostředků s prostředky nových médií.
Autor Mgr. Radka Růžičková, Ph.D.
Žáci mají za úkol namalovat podle předloženého námětu v editoru Malování vlastní názorný příklad na sčítání do desíti pro první třídu.
Námětem jsou tři berušky stejného tvaru, každá má tolik teček, aby odpovídaly jednoduchému početnímu příkladu, pod beruškami jsou odpovídající číslice a mezi nimi znaménka (například 3 + 5 = 8). Žáci si na beruškách a jejich tečkách procvičují především kopírování a přesunování objektů.
Motivující je skutečnost, že nejlepší práce budou použity jako učební pomůcky v první třídě základní školy.
Autor Božena Rytířová
Projekt: Případ Ross - kdo je vrah? Zpracování příběhu z učebnice Project English 2, Student's Book do filmové podoby.
Autor Martin Hrych
Žáci zpracují prezentaci o významné osobnosti, která působila nebo měla velký význam pro město Jindřichův Hradec. Výsledná prezentace je použita jako výukový materiál pro předměty dějepis, fyzika, hudební výchova, literatura.
Autor Miroslava Chrstošová
Poznejme ulice města (obce) pomocí práce se systémem názvů ulic, učme se orientovat se na mapě...
Autor Lubor Brázda