Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > základní vzdělávání > Informační a komunikační technologie > 2. stupeň > Informační a komunikační technologie > Vyhledávání informací a komunikace

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Významné osobnosti Jindřichova Hradce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci zpracují prezentaci o významné osobnosti, která působila nebo měla velký význam pro město Jindřichův Hradec. Výsledná prezentace je použita jako výukový materiál pro předměty dějepis, fyzika, hudební výchova, literatura.
Autor Miroslava Chrstošová

Využití služby Posterous

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Ukázka možností použití webové služby Posterous ve výuce. Tento způsob práce se nemusí omezit pouze na výuku informatiky, ale je snadno realizovatelný v každém předmětu.
Autor Jitka Rambousková

Videokonference s neznámou třídou ve výuce angličtiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Videokonference pomocí Mystery Hangout nebo Mystery Skype je edukační hra, při které se dvě třídy z rozdílných zemí v domluvený den a hodinu sejdou a snaží se uhodnout, ze které země a ze kterého města je druhá třída. Domluvené setkání probíhá pomocí nástroje pro videokonference, kterými jsou Skype (Microsoft) nebo Hangout (Google). Během videokonference se používá angličtina. Aktivita se zdá být optimální pro rozvoj jak IT dovedností, tak i cizího jazyka.
Autor Mgr. Petra Boháčková

Úvod do geologie, geomorfologie a hydrologie Austrálie (zejména; žáci si osvojí s porozuměním i jiné navazující geografické znalosti)

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento se článek zaměřuje na metodu směřující k rozvíjení schopnosti kritického posouzení odborných zdrojů. Tato metoda přispívá k upevňování sociálních, komunikativních i emocionálních dovedností, respektu a dělbě rolí při skupinové práci. Článek představuje vyzkoušený a efektivní postup aktivizace žáků, který vede současně také k hlubšímu osvojení učiva než k jeho pouhému mechanickému zapamatování. Rovněž nabízí alternativu k neefektivní frontální výuce. Žáci se stanou při poznávacím procesu recenzenty a redaktory při hledání chyb v textu; procvičí si i formátování textu. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání (NÚV).
Autor Kamil Bujárek

Thinglink aneb Deutsche Städte interaktivně ve výuce němčiny

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Online aplikace Thinglink má široké využití nejenom v hodinách cizích jazyků. Jedná se o kreativní nástroj, který lze použít na místo klasických powerpointových prezentací. Žáci vytvářejí interaktivní multimediální díla s využitím německého jazyka, která následně vkládají do webových stánek, například do školní webové prezentace. Prezentovaný obsah se pak ukrývá pod ikonami na výsledném obrázku.
Autor Mgr. Ivana Brabcová

Staying safe online

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje integrovanou výuku anglického jazyka a informačních a komunikačních technologií.
Autor Tereza Šmídová

Stanovení jazykové obtížnosti učebnic vzhledem k věku žáka

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Spolu s nástupem výpočetní techniky vstupuje do procesu učení i nepřeberné množství informací. V této záplavě není často specifikováno, pro kterou věkovou kategorii je konkrétní dílo (text, kniha, učebnice) určeno, a tak pedagogové mohou narazit na problém vymezení kategorie čtenářů, kterým toto dílo mohou doporučit.
Autor Zdeněk Jonák

Snadná a rychlá tvorba webu přes WEBNODE

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Tento manuál vede žáky k poměrně snadnému a rychlému vytváření webových stránek. Žáci se díky tomu poměrně rychle orientují ve světě informací, ověřují jejich věrohodnost a musí přijmout i odpovědnost za zveřejněné informace včetně dodržování autorských práv. Webové prezentace přes Webnode se mohou týkat jak žákovských projektů, tak také jako prezentace svých vlastních koníčků a zálib.
Autor Otmar Němec

Školní sociální síť

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek pojednává o využití informačních technologií ve výuce dějepisu.
Autor Miroslav Dvořák

Senioři v moci šmejdů

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita seznamuje žáky s konkrétními příklady nelidského chování a přístupu ke zranitelnějším jedincům naší společnosti, konkrétně k seniorům. Žáci jsou vedeni k dostatku empatie a pochopení této generace. Na základě filmové ukázky, rozhovorů se seniory a všech získaných informací ve skupinkách žáci vytvoří reklamní spot, který by měl seniorům přiblížit nové praktiky prodejců. Práce by měla rovněž obsahovat rady, na koho se mají poškození lidé obrátit.
Autor Mgr. Klára Kimáková
Celkem: 29